RO EN
The cart is empty

Paint Azur: Majoritatea romanilor (78%) se ocupa singuri de zugravitul locuintelor

Cei doi ani pandemici difera in privinta motivelor pentru care oamenii au ales sa zugraveasca. Anul 2020 a fost un an plin de avant in privinta zugravitului. Consumatorul, aflandu-se mai mult timp in gospodarie, dincolo de motivele curateniei (54%), igienizarii (35%) si ingalbenirii peretilor (25%), invoca si dorinta de a schimba culoarea sau decorul in casa (22%). In 2021 motivele de respingere a marcilor sunt mai putine, notorietatea si considerarea marcilor este stagnanta sau in scadere. Sunt mai putini cei care vorbesc de curatenie (47%) si chiar de redecorare (13%).
Pandemia a schimbat obiceiurile facandu-i pe oameni sa fie mai implicati in procesul de redecorare si renovare a casei decat erau in trecut.
Daca in 2019 35% dintre consumatori se ocupau singuri de zugravitul casei, 33% alaturi de un alt membru al familiei, cunostinta sau zugrav, si 32% lasau zugravitul in grija unei alte persoane, in 2021 40% zugravesc singuri, 38% sunt ajutati de o alta persoana si doar 22% raman neimplicati in zugravitul casei.
In privinta alegerilor, culoarea peretilor este decisa de comun acord cu partenerul in proportie mai mare decat marca si ambele decizii nu necesita validare din partea unui profesionist. Cei cu venituri mari in gospodarie opteaza mai degraba pentru decizii luate in comun atat in privinta marcii cat si a culorilor.
Una dintre marcile de vopsea lavabila care a luat avant in anii pandemici este Evrika. A inceput campania de comunicare pentru a-si face cunoscute produsele si noile ambalaje in 2020, iar imaginea marcii s-a consolidat pe parcursul acestor doi ani. In randul consumatorilor diferentiatorii acestei marci sunt legati de atribute de personalitate cum ar fi onestitatea si spiritul liber, iar ca beneficiu emotional este asociata cu „ma ajuta sa-mi exprim personalitatea cand decorez”. In randul zugravilor Evrika se remarca ca marca de incredere, avand beneficiile functionale: „este usor de folosit” si „lasa peretii sa respire”.
Directorul diviziei Paint Azur Timisoara, Narcis Obeada ne vorbeste despre investitiile pe care le-au facut pentru a se alinia cu promisiunile facute in comunicarea de produs. „Avem laboratoare proprii in care dezvoltam si testam produsele Evrika. Continuam sa investim in munca de cercetare si dezvoltare. Am facut schimbari majore in retete si folosim materii prime de cea mai buna calitate pentru a oferi produse la cel mai bun raport calitate pret.”
 
Ce se va intampla in 2022 pe piata de vopsea lavabila?
“Incepand cu luna Septembrie 2021 s-a inregistrat o noua crestere a preturilor materiilor prime in industria vopselelor, iar ca producatori suntem acum supusi unor presiuni suplimentare. Impactul in costul produsului final este cu atat mai mare cu cat materiile prime reprezinta mai mult de 60% din costurile produselor, la care se adauga si alte costuri cum ar fi energia si petrolul care, de asemenea, au inregistrat cresteri istorice.”, ne spune Narcis Obeada.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter