RO EN
The cart is empty

AKZO NOBEL vizeaza o pozitie de top pe piata vopselelor, pe termen mediu

Importatorul de lacuri si vopsele Akzo Nobel Coatings, subsidiara locala a producatorului olandez Akzonobel, va introduce pe piata din Romania o noua gama de vopsele din clasa medie de pret, ce vor fi comercializate sub brandul Supralux si vor reprezenta punctul de acces al pietei marilor proiecte. Totodata, pentru anul in curs, conducerea firmei si-a propus o crestere de 10% a cifrei de afaceri, fata de nivelul de circa 10 milioane de euro realizat in 2014, planurile pe termen mediu vizand situarea intre primii cinci competitori de pe piata locala a lacurilor si vopselelor. Akzo Nobel Coatings este activa in Romania din anul 2007, cu marcile Sadolin (pentru lemn), Dulux (vopsea lavabila pentru interior si exterior) si Hammerite (pentru suprafete din metal), vopselele livrate in tara noastra fiind importate din Marea Britanie, Polonia, Estonia, Franta si Olanda.
Interviu cu Marius Pintea (46 de ani), Market Manager al Akzo Nobel Coatings.
 
- Cum va evolua compania, avand in vedere obiectivele stabilite?
- In primele sapte luni ale anului in curs, cifra de afaceri a companiei noastre s-a majorat cu aproximativ 5% fata de aceeasi perioada din 2014, iar pentru intregul an 2015 ne-am propus sa acceleram ritmul de crestere si sa ajungem la un plus de 10% fata de nivelul de 10 milioane de euro realizat in 2014. Prin produsele noastre, ne adresam in general clientilor de retail si renovarilor. Nu colaboram pentru proiecte mari, unde sunt solicitate preponderent produse din gamele medii, insa intentionam sa lansam o astfel de serie, sub brandul Supralux, prin intermediul careia sa accesam acest domeniu. Pana la sfarsitul anului in curs lansam produsele Supralux si in primavara lui 2016 vom avea disponibil intregul portofoliu. Mai mult, in urmatorii ani dorim sa ne extindem cat mai mult pe piata de vopsele cu ajutorul Supralux, astfel incat sa devenim unul dintre primii cinci competitori din domeniul vopselelor decorative si nu numai, in urmatorii 3-4 ani.
 
- Ce tendinte sunt pe piata vopselelor, tinand cont de noul context economic?
- Nu detinem date exacte privind evolutia concreta a pietei de vopsele in 2015, insa putem estima ca tendinta descrescatoare se va opri in acest an, din 2016 urmand a fi reluat trendul ascendent. Lipsa proiectelor de anvergura continua sa afecteze cererea de vopsele din Romania. Piata se va plasa, astfel, la un nivel valoric de 140-150 milioane de euro in 2015, urmand ca din 2016 sa fie consemnate evolutii anuale de 2%-3%. Traiectoria pietei depinde, insa, de multi factori externi, cum ar fi mediul economic, efectele noului cod fiscal etc. In prezent, insa, cea mai mare parte a cererii din domeniu se datoreaza proiectelor de renovare. Din punct de vedere al tendintelor de design, in ultimii ani am observat o crestere a preferintei clientilor pentru utilizarea de vopsele colorate in cazul amenajarilor interioare (galben, portocaliu, verde pal etc.), in detrimentul albului, desi acesta continua sa fie predominant.
 
- Ce dinamica au avut importurile de lacuri si vopsele in 2015?
- In calitate de importatori, am observat ca producatorii autohtoni dau tonul pietei, detinand peste 90% din volumele care se comercializeaza in domeniu. Tendinta se va mentine, avand in vedere faptul ca producatorii locali sunt performanti tocmai datorita faptului ca produc in tara. Noi suntem furnizori de produse premium, pe o piata dictata de factorul pretului. Totusi, in ultimii ani, am observat ca optiunea pentru materiale de calitate intervine tot mai mult in alegerea consumatorilor.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter