Compania Ridge Tool reprezinta filiala autohtona a grupului american Emerson, listat la Bursa din New York, cu venituri anuale de peste 20 miliarde USD. Holdingul este lider mondial in furnizarea de solutii care includ tehnologii avansate, derulandu-si activitatea prin unitatile sale de management al proceselor, automatizari industriale, tehnologii de climatizare, surse de alimentare, echipamente si unelte. Ridge Tool este prezenta pe piata autohtona din anul 2005, iar in 2008 a deschis o unitate de productie in Cluj-Napoca, pentru dotarea careia a investit, pana in prezent, peste 1,5 milioane de dolari. Produsele Ridgid fabricate in Romania sunt depozitate in Belgia, de unde sunt exportate in intreaga lume.
Camil Aliman, director regional al Ridge Tool Europe pentru Romania si Ungaria: "Afacerile companiei nu au fost afectate de criza in aceeasi masura in care a scazut sectorul constructiilor, deoarece ne-am concentrat activitatea pe sectoarele industrial si energetic, care nu au fost atat de profund marcate de recesiune. Peste 50% din cifra de afaceri realizata de Ridge Tool in anii 2009 si 2010 la nivel national a fost generata de contractele din domeniul energetic. Începand din luna octombrie 2010, vanzarile in sectorul constructiilor aproape s-au dublat. Cele mai importante livrari au fost inregistrate in Bucuresti si in judetele Prahova si Cluj, majoritatea produselor comercializate facand parte din gamele de nisa, cum ar fi taietoarele articulate pentru tevi din otel de diametre mari si sculele destinate serviciilor, respectiv echipamentele pentru desfundarea canalizarilor si cele utilizate pentru inspectia video a conductelor. Principalele obiective pentru anul 2011 sunt reprezentate de continuarea programelor de investitii pe pietele aflate in curs de dezvoltare, lansarea de produse noi si concentrarea eforturilor in directia cunoasterii si dezvoltarii relatiei cu utilizatorii finali ai produselor noastre. Ne desfasuram activitatea pe o piata de scule electrice profesionale evaluata la circa 15 milioane de euro, aceasta consemnand o scadere de 10% in 2010. Pentru acest an estimez o crestere de minimum 20% a acestui segment, pe fondul realizarii unor investitii noi si datorita faptului ca multe companii au redus drastic achizitiile in anii 2009 si 2010. În ansamblu, principala problema pe care deja o resimtim intr-o oarecare masura este constituita de lipsa materiei prime, mai ales a otelului si materialelor neferoase. Multe unitati de productie au fost inchise sau si-au redus activitatea pe fondul crizei economice, iar repunerea in functiune a acestora va dura destul de mult timp. De asemenea, industria auto - o alta mare consumatoare de metale - incepe sa se redreseze, aceasta avand prioritate la achizitia de materie prima, datorita cantitatilor mari solicitate. Astfel, in 2011 vor avea foarte mult de castigat distribuitorii care au stocuri de produse".