
Consolidare a afacerilor diviziei de scule electrice
Divizia de scule electrice a inregistrat, in trimestrul I a.c., o majorare de 10% a veniturilor in comparatie cu intervalul similar al anului trecut, in pofida continuarii scaderii valorice a pietei de profil. In 2010, vanzarile pe acest segment au sporit cu 9% fata de nivelul din 2009. "Cea mai importanta evolutie a fost inregistrata la comerciantii de specialitate, urmati de retelele de magazine de bricolaj. Din punct de vedere al vanzarilor, ne-am consolidat pozitia pe piata din Romania, in special pe segmente precum gamele de ciocane rotopercutoare, accesorii sau unelte pentru gradinarit. In cazul sculelor electrice profesionale, vanzarile au crescut cu 29%", a precizat Mircea Georgescu, directorul diviziei de scule electrice din cadrul Bosch Romania. Peste 30% din vanzarile diviziei provin din comercializarea de scule electrice inovatoare.
Crestere a cotei de piata pe segmentul echipamentelor termotehnice
Activitatea diviziei de termotehnica a Bosch Romania a fost influentata negativ de conditiile pietei, in special de scaderea numarului proiectelor de constructii. "Anul trecut, datorita trecerii de la marca Junkers la Bosch, vanzarile au crescut cu 7% fata de 2009. Aproximativ o treime din totalul livrarilor diviziei de termotehnica Bosch s-a realizat prin comercializarea de sisteme de incalzire si preparare a apei calde menajere care utilizeaza energie regenerabila, cum ar fi panouri solare sau cazane de incalzire pe baza de combustibil solid. Trendul ascendent s-a remarcat atat in cazul marcii Bosch, cat si pentru Buderus", a declarat Adrian Balsanu, directorul diviziei de termotehnica a Bosch Romania.
***
La nivel global, cifra de afaceri a grupului Bosch s-a majorat cu 24%, pana la valoarea de 47,3 miliarde euro si depasind cu aproximativ un miliard de euro nivelul din 2007 (anterior crizei). In 2011, concernul are in vedere investitii de peste 7 miliarde euro pentru asigurarea dezvoltarii viitoare. Divizia globala de scule electrice a inregistrat, in 2010, o crestere anuala de 19%, pana la aproximativ 3,5 miliarde euro. Potrivit informatiilor Bosch, la nivel mondial, piata de scule electrice portabile a crescut, anul trecut, din punct de vedere al cantitatilor comercializate, cu 6% fata de nivelul din 2009, pana la 150 milioane de unitati, iar ca valoare sporirea a fost de 7%, pana la 7,5 miliarde euro. In Europa, avansul s-a situat la 8%, valoarea totala a vanzarilor pe continent fiind de 3,2 miliarde euro in 2010. Informatii suplimentare, la www.bosch.com.ro