Bosch Romania a anuntat o crestere de 7% a vanzarilor in primele trei luni din 2011 fata de aceeasi perioada a anului trecut, majorare ce s-ar putea mentine, potrivit conducerii companiei, pana la sfarsitul anului in curs, cand cifra de afaceri ar ajunge la 172 milioane de euro. In 2010, vanzarile societatii au insumat 161 milioane de euro (valoare similara celei anterioare recesiunii), fiind consemnat un avans de 17% fata de nivelul din 2009. "Motorul dezvoltarii Bosch Romania in 2010 a fost reprezentat de sectorul tehnologiei auto. Pana la sfarsitul anului trecut, numarul salariatilor firmei a ajuns la 1.150, fiind in crestere fata de 2009, deoarece au fost angajate inca 200 de persoane. De asemenea, ne-am planificat, pentru acest an, crearea de noi locuri de munca, prin realizarea unor investitii in productie. Astfel, avem in vedere extinderea activitatii fabricii de componente pentru producatorii de masini, utilaje mobile si echipamente destinate sectorului energiilor regenerabile Bosch Rexroth, de la Blaj. Am luat in calcul inclusiv constructia unei fabrici «greenfield», in acest sens avand deja inaintata documentatia si planurile de investitii la Ministerul Finantelor. Putem spune numai ca investitia va fi de anvergura pentru piata din Romania", a declarat Brigitte Eble, director general al Bosch Romania.
Consolidare a afacerilor diviziei de scule electrice
Divizia de scule electrice a inregistrat, in trimestrul I a.c., o majorare de 10% a veniturilor in comparatie cu intervalul similar al anului trecut, in pofida continuarii scaderii valorice a pietei de profil. In 2010, vanzarile pe acest segment au sporit cu 9% fata de nivelul din 2009. "Cea mai importanta evolutie a fost inregistrata la comerciantii de specialitate, urmati de retelele de magazine de bricolaj. Din punct de vedere al vanzarilor, ne-am consolidat pozitia pe piata din Romania, in special pe segmente precum gamele de ciocane rotopercutoare, accesorii sau unelte pentru gradinarit. In cazul sculelor electrice profesionale, vanzarile au crescut cu 29%", a precizat Mircea Georgescu, directorul diviziei de scule electrice din cadrul Bosch Romania. Peste 30% din vanzarile diviziei provin din comercializarea de scule electrice inovatoare.
Crestere a cotei de piata pe segmentul echipamentelor termotehnice
Activitatea diviziei de termotehnica a Bosch Romania a fost influentata negativ de conditiile pietei, in special de scaderea numarului proiectelor de constructii. "Anul trecut, datorita trecerii de la marca Junkers la Bosch, vanzarile au crescut cu 7% fata de 2009. Aproximativ o treime din totalul livrarilor diviziei de termotehnica Bosch s-a realizat prin comercializarea de sisteme de incalzire si preparare a apei calde menajere care utilizeaza energie regenerabila, cum ar fi panouri solare sau cazane de incalzire pe baza de combustibil solid. Trendul ascendent s-a remarcat atat in cazul marcii Bosch, cat si pentru Buderus", a declarat Adrian Balsanu, directorul diviziei de termotehnica a Bosch Romania.
***
La nivel global, cifra de afaceri a grupului Bosch s-a majorat cu 24%, pana la valoarea de 47,3 miliarde euro si depasind cu aproximativ un miliard de euro nivelul din 2007 (anterior crizei). In 2011, concernul are in vedere investitii de peste 7 miliarde euro pentru asigurarea dezvoltarii viitoare. Divizia globala de scule electrice a inregistrat, in 2010, o crestere anuala de 19%, pana la aproximativ 3,5 miliarde euro. Potrivit informatiilor Bosch, la nivel mondial, piata de scule electrice portabile a crescut, anul trecut, din punct de vedere al cantitatilor comercializate, cu 6% fata de nivelul din 2009, pana la 150 milioane de unitati, iar ca valoare sporirea a fost de 7%, pana la 7,5 miliarde euro. In Europa, avansul s-a situat la 8%, valoarea totala a vanzarilor pe continent fiind de 3,2 miliarde euro in 2010. Informatii suplimentare, la www.bosch.com.ro