Symmetrica, liderul pietei locale de pavele si borduri vibropresate si cel mai mare producator autohton cu opt fabrici proprii, a raportat in primul semestru al acestui an un avans cu 20% al business-ului, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, in ciuda contextului economic si geopolitic impredictibil.
“Inceputul acestui an a fost unul ingrijorator si mai ales impredictibil, pe fondul cresterilor semnificative de preturi ale materiilor prime si energiei raportate inca din 2021. In cazul materiilor prime, in primele sase luni din acest an ne-am confruntat cu majorari de pana la 30% pentru agregatele minerale si cca. 30% pentru ciment. De asemenea, in ceea ce priveste tarifele la electricitate, acestea s-au majorat cu cca. 250% vs. primele sase luni din 2021. Acest context ne-a ridicat provocari, insa gama larga de produse, investitiile parmenente in retehnologizare si in extindere au avut un impact pozitiv in business. In plus, am fost nevoiti sa ne repliem si sa aliniem preturile produselor noastre aplicand o majorare care sa acopere cel putin partial cresterile tarifelor pentru utilitati si materii prime”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.
Potrivit afirmatiilor sale, contextual geopolitic generat de conflictul din Ucraina a adus cu sine efecte la nivel macro acutizate de inflatia in crestere, efecte care se vor rasfrange automat in multe sectoare si industrii, printre care si cel al constructiilor - vulnerabile la evolutia pretului energiei si a necesarului de materii prime.
“Anul 2022 va ramane sub efectul reactiilor in lant provocate de cresterile preturilor energiei si materiilor prime, pe de o parte, si de inflatie si contextul politic din regiune. Cu toate acestea estimam ca business-ul Symmetrica va raporta, in acest an, un avans cu 20% al cifrei de afaceri”, a mai spus Sebastian Bobu.
Astfel, compania isi va continua trendul de crestere dupa ce, anul trecut, a atins o valoare a cifrei de afaceri de 182 milioane de lei (37 milioane de euro), in crestere cu 11% comparativ cu 2020 cand s-a situat la 162 milioane de lei (33,5 milioane de euro).
Unul dintre principalele atuuri ale companiei pe piata locala de profil este reprezentat de prezenta geografica extinsa, cu opt fabrici distribuite geografic in toate regiunile tarii. De asemenea, Symmetrica investeste constant nu doar in extinderea cu noi unitati de fabricatie, ci si in retehnologizarea celor existente pentru a creste gradul de productivitate si calitate.
Doar in primele luni din acest an, Symmetrica a investit 11,5 milioane de euro in inaugurarea fabricii din Solca (Suceava) si in retehnologizarea celei din Veresti (Suceava). De asemenea, in aceasta vara, compania va pune in functiune cea de-a noua unitate de productie din portofoliu, la Ovidiu, Constanta.
„In total, pana la finalul acestui an, estimam ca vom aloca un buget important de investitii si vom creste capacitatea de productie cu cca. 30%, de la 5 milioane de metri in 2021, la 6,5 milioane de metri”, a subliniat Sebastian Bobu.
In ceea ce priveste piata de profil, reprezentantul companiei estimeaza ca, din punct de vedere al volumelor, aceasta va stagna, plasandu-se la nivelul anului trecut.