Silviu Chirmus (32 de ani)
Functia/Firma: director de vanzari al Somfy Romania;
Experienta profesionala: 5 ani in domeniul sistemelor de automatizare pentru ferestre.
Compania Somfy Romania, din Brasov, preconizeaza obtinerea unei cresteri de 10% a cifrei de afaceri fata de anul 2010, cand vanzarile s-au situat la 2,1 milioane de lei. Aceasta estimare se bazeaza pe faptul ca, in primele sase luni ale anului in curs, s-a consemnat o majorare de 15% a veniturilor in raport cu perioada similara din 2010, chiar daca s-a impus aplicarea unei ajustari a preturilor de livrare ale produsele specifice, ca urmare a cresterii cotatiilor la materia prima aplicate de furnizorii cu care colaboreaza (in principal in cazul celor europeni).
- Cum se deruleaza activitatea companiei?
- Reprezentam la nivel intern grupul francez Somfy, specializat, in principal, in realizarea de sisteme de actionare automata pentru ansambluri de tamplarie, elemente parasolare etc. Infiintat in anul 1960, in localitatea Cluses (Franta), holdingul detine sucursale in 52 de tari. De asemenea, are peste 4.800 de angajati, dintre care aproximativ 500 sunt specializati in proiectarea produselor. Pe plan autohton, detinem un depozit in Brasov, distributia la nivel national fiind asigurata prin intermediul unei retele proprii de dealeri si al reprezentantilor teritoriali din zonele de est si vest ale tarii. In 2011 am derulat cu precadere livrari in Transilvania si Bucuresti, cele mai multe comenzi fiind inregistrate pentru modelele destinate montajului la rulouri.
- Ce proiecte sunt prevazute in strategia actuala pentru dezvoltare?
- Obiectivul central al strategiei pentru dezvoltare din 2011 consta in promovarea sustinuta a sistemelor pentru ferestre/usi si porti (controlul accesului). Am decis sa nu mai implementam proiecte ample de investitii, din cauza situatiei economice generale foarte dificile si a celei similare din sectorul de constructii, de care suntem direct influentati.
- Indicati caracteristicile de baza ale pietei de profil din acest moment.
- Evolutia firmelor care activeaza in bransa tamplariei este determinata cu precadere de factorul sezonier. Ne asteptam ca, in perioada urmatoare, piata sa revina cat mai aproape de nivelul sau real, insa nu mai devreme de 2012. Principalele dificultati pe care le intampina firmele din bransa sunt constituite de blocajele financiare succesive cauzate de lipsa de lichiditati. Nivelul de informare a clientilor este ridicat, cerintele actuale ale utilizatorilor fiind orientate catre produsele complexe, care ofera un grad sporit de confort. Piata fortei specializate de munca este caracterizata prin stabilizarea la un nivel „de avarie” a numarului de angajati (la fel ca in 2010), urmand ca, din 2012, sa se echilibreze balanta dintre cerere si oferta.
- Care este gradul de influenta a factorilor de decizie politico-economici asupra mediului de afaceri in care va derulati activitatea?
- Din pacate, acest domeniu al economiei nationale nu beneficiaza de niciun proiect guvernamental de stimulare, spre deosebire de alte tari din Uniunea Europeana, unde exista diverse programe pentru reducerea consumului de energie necesar racirii/incalzirii incintelor prin folosirea de sisteme de umbrire automatizate. In aceasta situatie, pentru societatile de profil, s-ar impune adoptarea unor masuri, precum orientarea catre export sau diversficarea gamei de produse comercializate. Factorii de decizie politico-administrativi ar putea, astfel, sa se implice mai mult in sprijinirea mediului de afaceri autohton.