Viitorul organizatiilor este modelat in functie de actiunile intreprinse in prezent, subliniaza expertii McKinsey. Conform unui proverb care afirma ca vremurile de restriste scot ceea ce este mai bun din oameni, firmele sunt provocate de Covid-19 sa identifice noi cai pentru a-si deservi cat mai bine clientii si comunitatile. Multe profita din plin de aceasta oportunitate: un lant fast-food a evitat concedierile in timpul pandemiei prin parteneriatul pe care l-a demarat cu un comerciant de produse pentru sanatate, impreuna preintampinand cererea pe un nou tip de afaceri; un mare retailer a readus pe tapet o initiativa abandonata de a lansa un sistem inovator de livrare „dupa colt”; o companie de servicii financiare a transferat mai mult de 1.000 de operatori care se ocupau cu operatiunile sale globale in sistemul de lucru la distanta, echipandu-i in numai 72 de ore cu toate tehnologiile necesare pentru a optimiza modul respectiv de lucru; un conglomerat din Orientul Mijlociu si-a instruit personalul format din 1.000 de angajati in numai doua zile, recalificand-i pentru a-i transfera din domeniul cinematografiei (afectat puternic de criza) in cel de comercializare a bunurilor agro-alimentare (foarte dinamic in perioada curenta). Desigur, multe dintre realizarile mentionate anterior isi au izvorul in „adrenalina” antreprenoriala si nu reprezinta modele universale. Exista foarte multi oameni in prezent care muncesc pana la epuizare pentru a depasi problemele, asumandu-si riscul real al unui colaps. Cu toate acestea, in majoritatea situatiilor, pe fondul temerilor si incertitudinii, oamenii sunt motivati puternic de eforturile reale ale companiilor de a elimina birocratia, a realoca procesele de delegate a sarcinilor si a accelera procesele de luare a deciziilor. Chiar si echipele executive experimentate si care au ajuns aproape de varsta retragerii isi descopera izvoare necunoscute de energie, avand capacitatea de a face zilnic sedinte rapide si eficiente de analiza si de a lua decizii urgente, chiar in lipsa unor date complete, fara de care insa activitatea ar fi complet compromisa. Toate acestea sunt, probabil, o reactie la paradigma din perioada prepandemica, atunci cand firmele erau mult mai birocratice, izolate, inflexibile, lente, complicate si orientate mai degraba spre profit decat spre oameni. Covid-19 a schimbat complet modul de abordare, iar socul economic declansat a invins inertia care, in mod clar, este mai riscanta, pe termen lung, decat modul actual de actiune. Pentru informatii suplimentare, click aici
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.