Retailerul francez de bricolaj Leroy Merlin, cu 18 magazine in Romania, continua sa-si extinda reteaua de magazine la nivel national, in urmatorii doi ani avand planificata deschiderea de unitati in Targoviste, in luna mai 2021, si in Brasov, in 2022. Potrivit datelor companiei, anul 2020 vanzarile retelei si-au mentinut traiectoria crescatoare, in pofida crizei de coronavirus, dupa un 2019 in care business-ul local a depasit pragul de 500 de milioane de euro si 12 milioane de clienti deserviti. Anul trecut, Leroy Merlin a inaugurat un nou magazin in Bucuresti, pe Bd. Theodor Pallady, si a lansat noi servicii online: Click and Collect - cu peste 20.000 de referinte de produse pe site, dar si platforma telefonica de comenzi.
Interviu cu Frédéric Lamy, CEO al Leroy Merlin Romania, manager cu o experienta profesionala de 15 ani de management financiar si alti 12 ani in cadrul grupului Leroy Merlin.
- Cum au evoluat vanzarile de materiale de constructii in cadrul magazinelor fizice Leroy Merlin in 2020? Ce categorii de produse au fost preferate de clienti?
- Putem declara, folosind o expresie matematica, faptul ca anul 2020 a avut un parametru sinusoidal. Pe de o parte, oamenii au fost mai interesati de designul si confortul casei in care locuiesc, pe de alta parte, am avut perioade in care magazinele au fost inchise sau au functionat la capacitate mai mica. Cu toate acestea, am incheiat anul pe o linie ascendenta in ceea ce priveste vanzarile. Cele mai cumparate categorii de produse au fost, desigur, echipamentele de protectie (masti, manusi si altele), urmate indeaproape de gresia de interior, echipamente pentru baie (mobilier, dus, accesorii), sisteme de irigare, solutii de incalzire a apei (in principal incalzitoare de apa electrice) si solutii pentru acoperisuri si evacuarea apei de ploaie.
- Ce impact a avut pandemia asupra activitatii companiei? Cum au evoluat vanzarile online?
- Dupa un 2019 remarcabil, care a atins pragul de afaceri de jumatate de miliard de euro si 12 milioane de clienti deserviti, in 2020 ne-am asteptam la o crestere de doua cifre si am reusit sa atingem acest obiectiv. Am avut o perioada foarte dificila in martie si aprilie, dar ne-am relansat puternic activitatea comerciala, consolidandu-ne afacerea online, deschizand un nou magazin in Bucuresti in august si continuand sa ne dezvoltam puternic afacerea pentru toata reteaua noastra de magazine. Chiar si magazinul nostru din Suceava, care a fost inchis mai bine de o luna, a terminat anul 2020 cu o crestere semnificativa. Mai mult, in 2020 au fost lansate noi servicii online: Click and Collect - cu peste 20.000 de referinte de produse pe site-ul nostru, dar si platforma telefonica de comenzi.
- Ce obiective aveti planificate pentru anii urmatori?
- In prezent Leroy Merlin are 18 magazine in Romania. Datorita faptului ca dorim sa fim prezenti in toate regiunile tarii si sa devenim parte a cat mai multor comunitati locale, expansiunea companiei pe piata locala a continuat chiar si in contextul complicat al pandemiei. Dezvoltarea de noi magazine este un obiectiv puternic si pentru perioada urmatoare. Ne bucuram sa anuntam noi deschideri de magazine, in Targoviste, in luna mai a acestui an, si in Brasov, in anul 2022.
- Care sunt cele mai mari dificultati cu care va confruntati in aceasta perioada?
- Pandemia ne-a provocat din toate punctele de vedere si a testat atat rezistenta noastra la contexte nefavorabile, la o economie instabila, precum si adaptabilitatea la circumstante noi. Am reusit sa depasim toate dificultatile acestui moment complex si investim continuu toate resursele pentru a ne asigura ca masurile preventive de siguranta sunt respectate, astfel incat colegii nostri, clientii sau partenerii sa se simta in siguranta de fiecare data cand ne viziteaza.
- Care considerati ca sunt primele lectii pe care ar trebui sa le invatam dupa experienta inedita a anului 2020?
- In 2020, ne-am redefinit importanta unei echipe care functioneaza sinergic. Cand intreaga echipa, de la conducere pana la angajatii din magazin, contribuie si este implicata activ, putem depasi orice situatie nefavorabila. In plus, anul trecut ne-a confirmat importanta investitiei in digitalizare si in oferirea clientilor nostri cele mai convenabile si accesibile solutii pentru a comanda produsele de care au nevoie.