Lasselsberger Ceramics Romania, unicul producator local de placi ceramice si detinator al brandului CESAROM, anticipeaza mentinerea tendintei de crestere a business-ului si in acest an, precum si cresterea exporturilor, valoarea acestora urmand sa reprezinte 10% din cifra de afaceri a grupului. Estimarile au la baza investitii de peste 9 milioane de lei, acestea urmand a fi directionate in marirea capacitatilor de productie si calitatea acesteia.
In 2019, grupul de companii format din SANEX S.A. si LASSELSBERGER S.A. a inregistrat o crestere de 20% a cifrei de afaceri, ajungand la 158 mil. lei, si estimeaza o majorare usoara si pentru anul curent, precum si o redresare a profitului, dupa ce in 2019 acesta a fost impactat cu 8,5 mil.lei, pe fondul OUG 114/2018, ce a determinat in principal cresterea preturilor la serviciile de energie. Avand in vedere evenimentele din ultima perioada, reprezentantii companiei afirma ca piata locala de placi ceramice ar putea sa inregistreze un declin de pana la 10-15%, comparativ cu 2019. Astfel, in 2020, piata ar putea ajunge, in acest scenariu, la un volum de cca. 31-32 milioane m2.
„Criza pandemica a creat insa un avantaj competitiv pentru noi, in calitate de producator autohton. Romanii au inceput sa devina tot mai constienti de faptul ca produsele fabricate in Romania sunt la fel de atractive din punct de vedere calitativ si estetic, comparabile cu orice produs de import. Acum suntem, probabil, mai sensibili decat oricand fata de produsele fabricate in Romania”, a declarat Petrisor Grindeanu, Director General SANEX S.A.
Pentru 2020, compania si-a planificat un buget de peste 9 mil. lei, prin care va continua sa investeasca in automatizarea si eficientizarea procesului de fabricatie, pe toate liniile de productie din fabrica SANEX S.A. Prin aceste masuri, compania vizeaza cresterea productivitatii si a calitatii, crearea de noi produse, cat si scaderea consumului de energie din unitatea de productie.
„In ultimii ani, au fost realizate investitii importante in liniile de productie si in echipamente mai performante atat pentru productia efectiva a biscuitului ceramic, cat si in decorarea acestuia – fie aceasta o decorare 100% digitala, ori cu efecte speciale si aplicatii din materiale pretioase precum platina sau aur. In urma acestor investitii, jumatate din liniile de productie din fabrica SANEX sunt de ultima generatie - automatizate si robotizate. Totodata, alocam o atentie deosebita placilor de formate mari, segment pe care se inregistreaza o crestere din ce in ce mai mare.”, a adaugat reprezentantul companiei.
Potrivit acestuia, Lasselsberger Ceramics Romania este si singurul producator local care investeste in studii de piata, ceea ce ofera companiei avantajul de a intelege gusturile si de a identifica obiceiurile de consum ale romanilor, produsele fiind astfel aliniate constant la cerintele pietei, dar si la tendintele actuale internationale. Activitatea intensa de cercetare a pietei a dus la lansarea a aproximativ 100 de colectii noi in ultimii 3 ani, acest lucru reflectandu-se si in afacerile companiei, inclusiv peste granite.
Astfel, cu o productie anuala de 8 milioane de metri patrati de gresie si faianta, fabrica SANEX din Cluj a exportat anul trecut in tari precum Austria, Bulgaria, Cehia, Islanda, Republica Moldova, Suedia si Ungaria, exporturile generand cca. 5% din valoarea cifrei de afaceri. Pentru anul in curs, compania anticipeaza dublarea acestei valori, cresterea datorandu-se atat majorarii volumelor trimise peste hotare, cat si extinderii portofoliului cu noi piete.
In ceea ce priveste activitatea din acest an, compania a lansat pe piata 25 de noi colectii de gresie si faianta CESAROM, iar planurile pentru a doua jumatate a anului vizeaza lansarea de alte cateva noi produse, inclusiv gresii de mari dimensiuni precum 120x60cm, gresii portelanate, rectificate si cu finisaj lucios. Pentru 2021, compania a inceput deja procesul de dezvoltare si prototipare a noilor colectii, ce urmeaza a fi lansate pe piata la inceputul anului viitor.