Reteaua de bricolaj Kingfisher, activa in Romania prin doua centre Brico Dépôt si alte 13 magazine Bricostore, achizitionate in aprilie 2013 in urma unei investitii totale de circa 63 milioane de lire sterline - GBP (75 milioane de euro), a raportat vanzari de 42 milioane GBP (52 milioane de euro) in perioada februarie - iulie 2015, la nivel national. Potrivit datelor incluse in raportul financiar semestrial al grupului, compania a raportat, la nivel national, o pierdere bruta de
6 milioane GBP (7,4 milioane de euro), in special din cauza costurilor legate de reconfigurarea magazinelor in formatul Brico Dépôt. "Pe termen lung, vom continua sa implementam programul «Creating the Leader», ce include deschiderea de noi magazine Screwfix si Brico Dépôt in cadrul noilor piete pe care le-am accesat in ultima perioada. De asemenea, vom accelera procesul de rebranding in formatul Brico Dépôt al magazinelor preluate recent in Romania. Ne mentinem convingerea ca noile piete de desfacere vor crea oportunitati uriase de crestere pentru Kingfisher", a declarat Sir Ian Cheshire, CEO al grupului. Astfel, potrivit datelor companiei, procesul de reconfigurare a celorlalte 13 magazine Bricostore se va incheia mai devreme decat era estimat initial, termenul pentru definitivarea tuturor operatiunilor specifice fiind stabilit la finele primului trimestru din 2015. Investitia va avea un impact suplimentar de 6 milioane de lire sterline asupra profitului din anul fiscal in curs (2014/2015).
Kingfisher a luat decizia de a intra pe piata autohtona in mod direct, in luna aprilie 2013, prin achizitia Bricostore (ce se afla in clasamentul primilor cinci lideri ai pietei locale de profil, cu afaceri de 131 milioane de euro in 2012) si intentioneaza ca, pe termen lung, sa efectueze investitii in vederea majorarii numarului de magazine la 50 de unitati. La inceputul anului in curs, Kingfisher a deschis primele doua centre Brico Dépôt prin transformarea magazinelor Bricostore Pantelimon si Orhideea, din Bucuresti, in depozite de materiale de constructii destinate preponderent clientilor specializati.
La nivel de grup, vanzarile Kingfisher au crescut cu 0,9% in perioada februarie - iulie 2014, pana la 5,76 miliarde lire sterline, in conditiile stabilizarii profitului net la 364 milioane GBP.