RO EN
Coșul este gol

HORNBACH se asteapta ca rezultatele anuale consolidate sa se stabilizeze

Cererea sporita pentru produsele de constructii si bricolaj in timpul pandemiei de coronavirus a adus rezultate record Grupului Hornbach Holding AG & Co. KGaA in anul financiar 2020/2021 (1 martie 2020 - 28 februarie 2021). Performantele dinamice in vanzari au continuat in primele trei luni ale anului financiar 2021/2022, desi in unele tari activitatea a fost afectata de restrictiile stricte privind vanzarile. Per ansamblu, compania are drept obiectiv atingerea nivelului de vanzari al anului anterior in anul curent.
„Pozitia de frunte detinuta in sector, impreuna cu spiritul antreprenorial puternic si angajamentul demonstrat de echipa noastra, a fost determinata de strategia noastra de comert cu amanuntul interconectata. Perioadele de carantina au demonstrat clar importanta legaturilor stranse dintre comertul cu amanuntul stationar si activitatile noastre de vanzare online. Flexibilitatea sporita, capacitatea de raspuns rapid a magazinelor noastre si logistica au reprezentat, de asemenea, factori-cheie in ceea ce priveste satisfacerea dorintelor clientilor nostri intr-un an plin de provocari si in ciuda restrictiilor privind vanzarile“, a explicat Erich Harsch, Director General al Hornbach Baumarkt AG.
Vanzarile nete ale Grupului Hornbach au crescut cu 15,4%, pana la 5.456 milioane de euro in 2020/2021. Hornbach Baumarkt AG, cel mai mare subgrup operational, si-a crescut vanzarile cu 15,6%, pana la 5.117 milioane de euro, prin cele 163 de locatii si magazine online din noua tari din intreaga Europa, la data bilantului, 28 februarie 2021 (2019/20: 160). Magazinele de materiale de constructii si gradinarit au obtinut o crestere a vanzarilor ajustata conform cursului valutar de 14,7%, cea mai mare rata de la oferta publica initiala a societatii, din 1993. De asemenea, au obtinut un nou record al productivitatii medii ponderate per suprafata, cu vanzari de 2.698 de euro per metrul patrat.
Vanzarile online, inclusiv vanzarile de tip click&collect, s-au dublat in anul financiar 2020/2021 si au ajuns la circa 17% din vanzarile totale. Acest lucru s-a datorat si vanzarilor de tip click&collect, la care clientii au avut acces in timpul inchiderilor temporare ale magazinelor.
Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH a raportat o crestere a vanzarilor cu 12,8%, pana la 338 de milioane de euro. Vanzarile catre persoane juridice au adus o contributie majora la cresterea Grupului.
 
Crestere semnificativa a veniturilor - propunere de crestere a dividendelor
Datorita cresterii puternice a vanzarilor sale, Grupul Hornbach si-a sporit semnificativ profitul operational comparativ cu anul anterior. Rata EBIT ajustata a indicat o crestere clar disproportionata in comparatie cu vanzarile, crescand cu 43,8%, pana la 326,4 milioane de euro (2019/2020: 227,0 milioane de euro). Marja EBIT ajustata a crescut de la 4,8% pana la 6,0%. In subgrupul Hornbach Baumarkt AG, rata EBIT ajustata a crescut cu 53,3%, pana la 278,8 milioane de euro, iar marja EBIT ajustata, de la 4,1% pana la 5,4%. In special, este de remarcat imbunatatirea uimitoare a profitabilitatii magazinelor de bricolaj din Germania, unde EBIT ajustat a crescut cu 150 de puncte, pana la 3,1%. Subgrupul Hornbach a castigat teren si in tarile europene in care este prezent si si-a sporit marja EBIT cu 130 de puncte, ajungand la 8,0%.
Veniturile per actiune au crescut de la 6,56 euro la 10,33 euro. Consiliul de Administratie si Comisia de Supraveghere vor propune astfel cresterea valorii dividendelor de la 1,50 euro pana la 2,00 euro pentru aprobarea de catre Adunarea Generala Anuala a Actionarilor a Hornbach Holding AG & Co. KGaA, care urmeaza a se organiza in data de 8 iulie 2021. Pentru Hornbach Baumarkt AG se planifica o crestere a valorii dividendelor de la 0,68 euro pana la 0,90 euro.
Aceasta crestere solida a veniturilor a determinat cresterea fluxului de numerar operational de la 324,5 milioane de euro la 346,5 milioane de euro. Investitiile Grupului Hornbach au crescut cu o valoare de 154,4 milioane de euro, insemnand circa 18% in comparatie cu anul precedent.
 
Hornbach se asteapta ca schimbarile in comportamentul clientilor sa ramana aceleasi
Inceputul sezonului de primavara 2021/2022 a fost afectat de restrictii aplicate magazinelor, care au variat de la o regiune la alta in ceea ce priveste strictetea si durata, si de conditii climatice in schimbare. Cu toate acestea, acesti factori au fost contracarati de o cerere permanent crescuta din partea clientilor pe toate canalele de distributie.
„Provocarile carora le-a facut fata Grupul Hornbach in aceasta primavara nu s-au diminuat, comparativ cu situatia din anul precedent. Un aspect care credem ca va persista este schimbarea durabila in comportamentul clientilor, reprezentata de faptul ca oamenii acorda o importanta mai mare mediului privat - casei si gradinilor proprii. Aceasta ar trebui sa fie nu numai o baza solida pentru dezvoltarea afacerii noastre in 2021/2022, ci si sa alimenteze cererea de proiecte de constructii si de bricolaj pe termen lung“, a subliniat Albrecht Hornbach, Director General al Hornbach Management AG.
Pentru anul financiar 2021/2022, in ansamblu, Grupul Hornbach se asteapta la vanzari consolidate la acelasi nivel ca si in anul financiar 2020/2021 (5.456 milioane de euro). Rata EBIT exclusiv elementele de venituri nonoperationale (EBIT ajustat) se preconizeaza ca nu va atinge nivelul anului financiar 2020/2021 (326,4 milioane de euro), dar ca va depasi semnificativ cifra de 227,0 milioane de euro raportata pentru anul financiar prepandemic 2019/2020.
„Cat de aproape suntem de cifrele record din anul financiar trecut (2020/2021) va depinde indeosebi de progresele ulterioare realizate in combaterea COVID-19“, a adaugat Albrecht Hornbach.
Patru noi deschideri de magazine de materiale de constructii si gradinarit internationale sunt programate pentru anul financiar 2021/2022: Cluj-Napoca (Romania), Trollhattan (Suedia), Apeldoorn (Olanda) si Sirnach (Elvetia). In Germania a fost stabilita inlocuirea unei locatii existente in Paderborn cu un magazin nou.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter