RO EN
Coșul este gol

BRICO DÉPÔT isi reia planurile de extindere in Romania, din 2017

Brico Dépôt, marca de retail a grupului international Kingfisher, isi va relua din anul 2017 planurile de extindere la 50 de magazine a retelei din Romania. Anul trecut, compania a finalizat procesul de reconfigurare a celor 15 centre Bricostore achizitionate in 2013 de la Group Bresson - Franta, dupa un amplu proces care a inceput in luna martie 2014. In exercitiul fiscal 2015/2016, Brico Dépôt a continuat sa inregistreze pierderi din activitatile comerciale din Romania, cifrate la circa 9 milioane de lire sterline, mai ales ca urmare a deprecierii activelor intangibile.
Interviu cu Christian Mazauric, CEO al Brico Depot Romania, manager 20 de ani de experienta in retail si bricolaj.
 
- Cum a evoluat piata materialelor de constructii din Romania in 2015 si ce perspective indicati pentru 2016?
- Anul trecut am remarcat o revigorare a pietei materialelor de constructii din Romania, cea mai mare parte a cererii provenind din sectorul rezidential, urmat de cel de inginerie. Avand in vedere nevoia tot mai acuta de locuinte, dar si numarul in crestere de santiere deschise, estimam mentinerea trendului ascendent din domeniu si in 2016. Putem sustine destul de concis faptul ca sectorul se inscrie pe un trend sustinut de crestere. In acest context, piata romaneasca de bricolaj (DIY) este evaluata, in prezent, la circa 2-2,5 miliarde euro anual.
 
- Care sunt cele mai profitabile centre Brico Dépôt din tara noastra?
- Cele mai profitabile magazine din Romania sunt cele din Bucuresti, urmate de centrele din Brasov, Constanta si Ploiesti, in topul vanzarilor aflandu-se gamele de produse destinate constructiilor si renovarilor, dar si materialele pentru amenajari interioare si unelte.
 
- Ce planuri de investitii aveti pe termen scurt si mediu, la nivel local?
- Obiectivele declarate la intrarea pe piata romaneasca de bricolaj nu s-au schimbat. Vizam, in continuare, extinderea retelei locale la 50 de magazine pe termen lung, deoarece Romania reprezinta o piata atractiva de produse pentru imbunatatirea mediului de locuit. Pana atunci, in anii urmatori vom continua sa investim in eficientizarea centrelor comerciale existente, pentru a le adapta mai bine necesitatilor specifice ale pietei. Ne intereseaza toate oportunitatile din domeniu si, incepand din 2017, ne vom relua planurile de expansiune in Romania. Totodata, pentru 2016 estimam o revigorare a cererii, ce ar putea avea ca rezultat o crestere importanta a cifrei de afaceri.
 
- Care credeti ca sunt actualele riscuri in domeniul constructiilor, avand in vedere reluarea trendului ascendent si noul context politico-economic?
- Sectorul constructiilor se inscrie pe un trend ascendent din 2015, insa companiile nu si-au recuperat integral pierderile suferite in perioada de recesiune si riscul de insolventa se mentine la un nivel ridicat. Ca o nota de ingrijorare, noua si larg-disputata lege a darii in plata poate avea un efect negativ asupra pietei rezidentiale din Romania, ce ar afecta intregul sector de constructii. In timp ce bancile ameninta cu inasprirea conditiilor de creditare in cazul in care legea va intra in vigoare, analistii estimeaza ca dezvoltatorii si, odata cu ei intreaga economie, vor avea parte de un «dus rece».

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter