Grupul Kingfisher anunta rezultatele financiare obtinute in primul semestru al anului fiscal (perioada februarie - iulie 2022), raportand o crestere vanzarilor de aproape 17% in comparatie cu nivelurile pre-pandemie.
In Romania, vanzarile Brico Dépôt in primul semestru au crescut cu 8,9% in termeni comparabili fata de aceeasi perioada din 2021 si cu peste 43% pe o baza comparabila de 3 ani, consolidand astfel evolutia pozitiva a companiei din ultimii ani. De asemenea, la nivel local, vanzarile inregistrate in prima parte a anului sunt superioare cresterii de piata estimate de companie pentru anul 2022, ajungand la 145 de milioane £.
Rezultate generale, la nivel de Grup
- Grupul Kingfisher a inregistrat o crestere semnificativa a vanzarilor in comparatie cu nivelurile pre-pandemie, sustinuta de cresterea cotei de piata.
- Performanta solida in ceea ce priveste vanzarile, atat pe segmentul DIY – Do It Yourself, cat si pe cel de DIFM − Do It For Me /comert.
- Avans semnificativ in raport cu prioritatile strategice setate si investitiile pentru crestere, in urmatoarele domenii − digital, comercial, dezvoltarea brand-ului Screwfix si extinderea pe piata in Polonia.
- Vanzari in scadere cu aproximativ 4% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, respectiv in crestere cu 16.6% pe o baza comparabila de 3 ani.
- Performanta anuala notabila pentru Polonia, Iberia si Romania si crestere puternica in Franta;
- Vanzarile online au crescut cu 156% in ultimii 3 ani; Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut acestea au scazut cu 19%.
- Profitul din retail a scazut cu 27.1% (la o moneda constanta a cursului), ajungand la 555 milioane £, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cand s-au inregistrat rezultate foarte bune in Marea Britanie si Irlanda.
Adela Smeu, CEO, Brico Dépôt Romania, a mentionat: “Continuam sa inregistram rezultate solide la nivel local si incheiem primul semestru cu o crestere de 8.9%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Un factor important de crestere a fost diversificarea gamelor noastre de produse, atat online, cat si in magazinele fizice. Portofoliul existent cuprinde produse cu un nivel inalt de calitate, la standardele Kingfisher, dar si diverse solutii sustenabile, prin intermediul carora consumatorii pot realiza economii semnificative de apa si energie electrica. De asemenea, oferim clientilor posibilitatea de a achizitiona produse in rate, fara dobanda, la preturi accesibile.
In continuare, o mare parte din eforturile noastre se vor concentra pe proiectele pentru dezvoltarea unor servicii conexe, dedicate, fie ca vorbim despre consultanta, livrare la domiciliu, montaj sau finantare in rate fara dobanda, astfel incat, intr-o perioada provocatoare din multe puncte de vedere, clientii nostri sa beneficieze de o experienta de cumparare completa, imbunatatita. Ne dorim sa gaseasca in Brico un partener de incredere si solutii sustenabile potrivite, din grija pentru mediu si pentru puterea de cumparare.
Toate acestea nu ar fi posibile, insa, fara sprijinul echipelor Brico Dépôt, fara implicarea de care dau dovada in fiecare zi si le multumesc tuturor, pe aceasta cale, pentru contributia la rezultatele pe care le-am obtinut”.
Thierry Garnier, Chief Executive Officer in cadrul Kingfisher, a declarat: “Kingfisher incheie prima jumatate a anului cu o performanta solida la nivelul vanzarilor. Desi perioada de referinta este una cu rezultate foarte bune, iar contextul actual ramane marcat de provocari, vanzarile noastre in termeni comparabili au crescut cu 16,6% fata de nivelurile pre-pandemie, cu o imbunatatire constanta de la trimestru la trimestru. Acest lucru a fost determinat de cresterea cotei de piata in tarile cheie, reflectand executia cu succes a strategiei noastre. In prezent, am revenit la nivelurile de dinainte de pandemie in ceea ce priveste disponibilitatea produselor in magazine si mentinerea unor preturi competitive pentru toate categoriile noastre de produse.
Pentru perioada urmatoare, desi tranzactiile comerciale au fost pana acum in conformitate cu asteptarile noastre, ne uitam cu atentie la perspectivele economice mai incerte pentru cea de-a doua jumatate a anului. Prin urmare, ne concentram pe a oferi valoare adaugata clientilor nostri intr-un moment in care acestia au cea mai mare nevoie. Ne vom axa pe cresterea vanzarilor si a cotei de piata, gestionarea eficienta a marjei noastre brute si alinierea costurilor si stocurilor noastre la contextual actual al pietei.
Business-ul nostru se afla intr-o pozitie puternica si continuam sa investim pentru a stimula cresterea. B&Q a lansat cu succes primul marketplace de imbunatatire a locuintei, iar acum ne pregatim pentru lansari pe pietele din Franta, Polonia si Iberia. De asemenea, continuam sa investim pe segmentul de trade, prin extinderea Screwfix in Marea Britanie si Irlanda, precum si prin dezvoltarea continua a ofertei noastre pentru consumatorii profesionali, bazandu-ne pe succesul TradePoint. In viitorul apropiat urmeaza sa deschidem si primele magazine Screwfix in Franta. Totodata, dezvoltam noi produse si servicii inovatoare pentru locuinte mai sustenabile si mai eficiente din punct de vedere energetic, care sa aduca beneficii clientilor nostri si mediului inconjurator.
Aceste investitii, precum si rezilienta confirmata de sectorul de imbunatatire a locuintelor, in ansamblu, si consecventa de care am dat dovada, sustin cresterea noastra continua pe pietele pe care activam.”