Compania Allianz T.C. Com, din Bucuresti, deruleaza incepand din anul 2019 un proiect de investitii care presupune achizitia de utilaje noi, in vederea majorarii capacitatii de productie a plasei din fibra de sticla la fabrica specializata pe care o detine in localitatea Darvari, din judetul Ilfov. Proiectul este realizat in proportie de 80% si se doreste a fi definitivat pe cat posibil in cursul acestui an. Totodata, prin intermediul sau, este vizata o majorare a capacitatii de fabricatie de la nivelul de 2,2 milioane de mp/ luna, pana la 3 milioane de mp/ luna, dupa cum precizeaza Alexandru Tache, directorul de vanzari al firmei. Tot pentru 2022 este vizata derularea celui de-al doilea program important de investitii ce presupune instalarea de panouri fotovoltaice, din fonduri proprii, in valoare de 600.000 de euro.
Interviu cu Alexandru Tache (35 de ani), director de vanzari la Allianz T.C. Com, manager cu o experienta profesională de 8 ani in domeniul sistemelor pentru constructii.
- Cum asigurati distributia plasei din fibra de sticla pe care o produceti?
- Plasa din fibra de sticla, a carei comercializare are in prezent o contributie de aproximativ 60% la cifra totala de afaceri, este comercializata in principal anul acesta la export. Daca in anii trecuti livrarile in afara tarii reprezentau aproximativ 20% din cifra de afaceri, in 2022 nivelul operatiunilor de acest tip s-a majorat pana la aproximativ 80%, acestea derulandu-se in Italia, Spania, Slovacia, Bulgaria, Germania si Franta. In Romania, acoperim intreg teritoriul tarii printr-o retea proprie de distribuitori. Ne-am propus sa ne axam pe productie, adica sa facem ceea ce stim noi mai bine si, in acelasi timp, sa avem o echipa foarte eficienta, chiar daca este restransa.
- Care sunt principalele obiective de dezvoltare urmarite in prezent?
- Pe langa eficienta, ne-am propus ca activitatile de productie sa fie caracterizate intotdeauna de standarde inalte de calitate. Plasa din fibra de sticla pe care o realizam atinge un nivel inalt de calitate si este deja apreciata pe plan international, distingandu-se pe piata si prin faptul ca este fabricata in culorile tricolorului. In continuare, nu suntem interesati de volume mari, ci sa fim recunoscuti pe orice piata prin calitatea produselor noastre, care sunt realizate in proportie de 90% cu materie prima din China si adezivi din Germania. Pe termen lung, intentionam sa investim si mai mult in calitate si sa ne plasam in topul producatorilor europeni de plasa din fibra de sticla. Produsele proprii sunt certificate CE, detin agrementul tehnic European (ETA- 21/0927) si sunt, in acelasi timp, agrementate la nivel national.In 2021, am inregistrat o crestere de 21% a afacerilor, iar pentru 2022 ne-am propus cu precadere sa ne mentinem actualul ritm de dezvoltare si, pe cat posibil, sa continuam trendul de crestere.
- Ce parere aveti despre conditiile de piata nationale si internationale?
- Cele mai mari dificultati carora trebuie sa le facem fata sunt reprezentate de cresterea preturilor materiei prime, a celor aferente energiei si a tarifelor de transport. Intrucat consumatorii de pe piata nationala vor, in primul rand, un pret redus in detrimentul calitatii, activitatea proprie s-a orientat foarte mult catre piata externa care este mai profitabila, iar clientii, chiar daca sunt mai pretentiosi, sunt in acelasi timp mult mai corecti.