Promotorul neconditionat al conceptului dezvoltarii durabile Skanska a primit, cu ocazia ceremoniei de decernare a premiilor EURO-Constructii organizate in cadrul Conferintei Internationale despre Constructii Sustenabile si Eficienta Energetica, trofeul EURO-Constructii la sectiunea „Sustenabilitate & CSR” – distinctie menita sa sublinieze aportul incontestabil pe care reprezentanta locala a antreprenorului suedez l-a avut si il are in continuare la promovarea pe plan autohton a celor mai inalte ambitioase obiective de performanta. Trofeul a fost inmanat presedintelui Skanska Construction Romania, Richard Burleigh – un expert care in cei aproape patru ani de prezenta la carma companiei s-a remarcat prin asiduitatea cu care a urmarit atingerea obiectivelor propuse si promovarea valorilor grupului - "Grija pentru viata", "Actionam etic si transparent", "Suntem mai buni - impreuna", "Angajamentul fata de clienti" - prin care Skanska si-a asumat, in deplina cunostinta de cauza, rolul de forta motrice in demersul de sustinere a acestui tip de politica organizationala.
Planuri ambitioase pentru zona Capitalei
De la accesarea pietei locale si pana in prezent, Skanska a dezvoltat unul dintre cele mai remarcabile ansambluri de birouri din capitala – Green Court Bucharest – prima constructie din Romania, realizata in urma unei investitii de aproximativ 80 de milioane de euro, ce beneficiaza de certificarea LEED Gold si a carei executie a fost finalizata in luna iulie 2016. In acest an, contractorul suedez va demara doua noi proiecte in zona Capitalei, respectiv ansamblul Equilibrum in nordul orasului (zona Floreasca – Barbu Vacarescu) si un complex de birouri in centru-vest, amplasat pe fosta platforma industriala Pumac, ce urmareste sa atraga clienti care activeaza in domeniile de outsourcing (BPO) si SSC.
Peste 40 de cladiri in curs de finalizare pe plan mondial
Conform celor mai recente rapoarte financiare, in 2015 la nivel de grup Skanska a raportat incasari de 155 miliarde coroane suedeze SEK (circa 16,7 miliarde euro), precum si comenzi de peste 122 miliarde SEK. Pe segmentul dezvoltarii constructiilor rezidentiale, rezultatele au fost net imbunatatite, marja operationala ajungand la 9,5%, in vreme ce in sectorul comercial au fost realizate venituri de 2,6 miliarde SEK, prin vanzarea a 27 de proiecte. In ceea ce priveste Romania, antreprenorul local a anuntat, pentru anul precedent, o cifra de afaceri de 88,5 milioane de lei, imbunatatindu-si usor performanta realizata in exercitiul financiar anterior. Comentand situatia actuala, Johan Karlström, presedinte si CEO al Skanska, a afirmat ca „aproape toate operatiunile derulate pe segmentul de constructii au consemnat o imbunatatire a profitabilitatii, care s-a resimtit mai ales in Suedia, Finlanda si Polonia (…). In prezent, detinem 44 de proiecte comerciale care sunt in curs de finalizare si pe care le vom inchiria si cesiona in perioada urmatoare. Eforturile noastre sunt orientate, in mod natural, pe o focalizare continua asupra obiectivelor de imbunatatire a integritatii ocupationale, eticii in afaceri, ecologiei, diversitatii si incluziunii, concomitent cu asigurarea unei contributii substantiale la dezvoltarea societatii in ansamblul sau. Tot ceea ce facem si modul in care o facem porneste de la codul nostru de valori pe care il impartasim cu toti angajatii printr-o atitudine dedicata protectiei mediului, sanatatii, transparentei, imbunatatirii constante a calitatii si cooperarii cu beneficiarii”.
Orientare continua spre profitabilitate sustebabila
Fondata in Suedia la sfarsitul secolului al XIX-lea, Skanska a fost specializata initial in productia de sisteme prefabricate din beton. La scurt timp de la infiintare, a urmat o diversificare ampla a segmentelor accesate, firma implicandu-se in realizarea de lucrari de infrastructura, constructii de centrale electrice, imobile de birouri, cladiri rezidentiale etc. La jumatatea secolului trecut, grupul s-a reorientat catre pietele internationale, accesand regiuni din America de Sud, Africa si Asia, iar, din anii ’70, din SUA. O ampla dezvoltare a avut loc ultimii 30 de ani, cand cifra de afaceri a avut o evolutie fulminanta. Strategia Skanska s-a modificat hotarator dupa anul 2000, cand o atentie deosebita a inceput sa fie acordata profitabilitatii. De aceea, operatiunile au fost sistematizate, organizandu-se pe segmentele imobilelor rezidentiale, comerciale si lucrarilor de infrastructura, iar rezultatele pozitive nu au intarziat sa apara. Piata din Romania a fost accesata din 2011, dupa o atenta analiza a potentialului sau de dezvoltare, ulterior echipa manageriala a companiei reiterand cu fiecare prilej intentia de a-si consolida pozitia competitiva in regiune.