Grupul Strabag - Austria, unul dintre cei mai importanti antreprenori de constructii din lume si lider al pietei locale, prin subsidiara Strabag Romania, este implicat in executia unor proiecte de anvergura din tara noastra, precum cladirea ce va adaposti cel mai mare echipament LASER din lume, Catedrala Mantuirii Neamului, autostrada Comarnic - Brasov si tronsonul de cale ferata Vintu de Jos - Simeria. Compania este activa la nivel national din anul 1991, biroul de la Bucuresti fiind, insa, deschis in 1992. In prezent, grupul dispune de filiale in toate regiunile importante ale Romaniei, deruland operatiuni la nivelul tuturor segmentelor de constructii, in special in cadrul sectoarelor de infrastructura si al celor ce presupun executia de cladiri si ingineria civila. De mai multi ani, Strabag Romania s-a implicat si in proiecte realizate prin parteneriat public-privat (PPP) si in realizarea de lucrari la cai ferate. In 2013, compania din tara noastra a raportat o cifra de afaceri de 322 milioane de euro, reprezentand 2% din incasarile totale ale grupului.
La nivel de grup, Strabag a realizat, anul trecut, o cifra de afaceri de 13,6 miliarde euro, consemnand un declin usor (-3%) fata de nivelul anului anterior. Infiintata in 1835 in Austria, compania s-a dezvoltat de la o firma de mici dimensiuni la unul dintre cele mai importante grupuri de constructii si tehnologii ale lumii, avand, in prezent, peste 73.000 de angajati. "In Romania activam ca firma locala si unul dintre cei mai mari angajatori din sectorul constructiilor, avand circa 1.500 de salariati si un portofoliu de lucrari de 308 milioane de euro, la finele lui 2013", a declarat Thomas Birtel, CEO al Strabag SE. Recesiunea din perioada 2008-2013 a afectat activitatea companiei din ultimii ani, in masura in care criza a lovit puternic sectorul constructiilor, in special in Europa, dupa implementarea unor bugete de austeritate la nivelul guvernelor de pe continent, precum si ca urmare a scaderii investitiilor private. "Previziunile pentru intervalul urmator sunt eterogene. In functie de fiecare tara in parte, estimam stagnari sau cel mult cresteri usoare pe pietele de constructii unde suntem activi. In orice caz, mediul de afaceri se mentine provocator pentru noi, insa, chiar si in aceste conditii, am reusit realizarea unei cifre de afaceri de 13,6 miliarde euro in 2013", a precizat Thomas Birtel.
Lucrari complexe realizate la nivel national
Aproximativ jumatate din volumul productiei din Romania este generat de proiectele de infrastructura de transport, un accent deosebit fiind pus pe reabilitarea drumurilor nationale, regionale si municipale. Experienta companiei permite realizarea de autostrazi, drumuri expres si modernizarea, extinderea si constructia de noi cai ferate si de facilitati specifice. De asemenea, expertiza firmei permite derularea de proiecte din domenii de inginerie hidraulica si retele de canalizare. La nivel local, Strabag detine mai multe cariere de extractie, precum si unitati de fabricare a asfaltului si mixare a betoanelor. Potrivit datelor companiei, toate acestea, alaturi de personalul specializat, reprezinta avantaje competitive, insa nu compenseaza in totalitate competitia dura in ceea ce priveste preturile practicate pe piata. In 2013, Strabag a definitivat constructia a doua loturi din cadrul autostrazii A1, in total 57 de kilometri ce au fost livrati la timp. In prezent, compania lucreaza la reabilitarea drumurilor nationale DN 14, DN 15 si DN 15A, cu o lungime totala de 150 km. Totodata activitatile de constructii si inginerie civila vizeaza un portofoliu divers de proiecte, in ultimii 15 ani fiind realizate mai multe cladiri si turnuri de birouri, centre comerciale, mall-uri, ansambluri rezidentiale, hoteluri, hale industriale si de productie si centre logistice. De asemenea, compania executa, pe plan intern, lucrari de intretinere a unitatilor de rafinare si facilitatilor de exploatare, avand, totodata, o experienta vasta in domeniul energiei "verzi", prin realizarea de parcuri eoliene si solare. Prin divizia de constructii civile, Strabag se implica in executia de poduri, pasaje, silozuri si centrale hidroelectrice. In ceea ce priveste reabilitarile cailor ferate, compania lucreaza la realizarea tronsonului dintre Vintu de Jos si Simeria. "In acest sector criza nu a fost atat de acuta, in prezent fiind in licitatie publica mai multe lucrari", a spus Thomas Birtel.
***
Foto: Roxana Mitroi, Acquisitions & Project Development Responsible in cadrul Strabag Romania.
Premiile pietei de constructii, EURO-Constructii 2014
Sectiunea: Antreprenori & Dezvoltatori
Distinctia a fost acordata companiei Strabag Romania pentru promovarea de solutii inovatoare in domeniul constructiilor sustenabile si contributia speciala adusa la dezvoltarea pietei de constructii si instalatii din Romania.
Pentru informatii suplimentare si foto, click aici