In contextul in care studiile arata ca 74% dintre angajati vor sa revina la birou pentru socializare si intalnirile cu colegii, iar 60% dintre ei isi doresc sa pastreze o distanta de 2 m fata de colegi, Workspace Studio, companie specializata in solutii de fitout si mobilier de birou si partener unic Herman Miller in Romania, a elaborat un eBook cu recomandari pentru revenirea in siguranta la birou a angajatilor.
"Birourile fizice continua sa joace un rol vital, in special pentru creatie colaborativa, inovatie si socializare. Mai primitoare si mai aerisite, vor oferi mai multa intimitate si wellbeing acelor angajati care revin la birou. Biroul va deveni un spatiu exclusivist, acea zona unde se creeaza relatiile si se «intampla lucrurile», nu doar se proceseaza si se transmite informatie", spune Horatiu Didea, Managing Partner Workspace Studio.
Un studiu recent, realizat de Gensler Research Institute, arata ca doar un angajat din opt si-ar dori sa continue sa lucreze exclusiv remote. 74% spun ca isi doresc sa revina la birou pentru socializare, in timp ce 55% declara ca lucrul in echipa si colaborarea sunt dificile in conditii de munca de acasa.
Revenirea la birou: strategie progresiva
1. Planificare si analiza
Planificarea revenirii angajatilor la birou incepe cu o analiza a modului de lucru si interactiunilor dintre angajati. Pentru a asigura o prioritizare corecta si o evaluare bazata pe productivitate si wellbeing, este recomandat ca organizatiile sa desfasoare sondaje anonime in randul angajatilor. Analizand feedback-ul si specificul muncii si interactiunii, se stabilesc categoriile de angajati si ordinea in care sa revina la birou.
2. Masuri sanitare
Organizatiile trebuie sa adopte masuri sanitare conforme cu recomandarile autoritatilor, dar si masuri suplimentare care sa asigure confortul psihologic al angajatilor. Studiul Qualtrics desfasurat in luna mai a acestui an releva ca 62% dintre angajati isi doresc politici stricte in privinta revenirii la birou, in timp ce 74% asteapta ca spatiile de lucru sa fie dezinfectate periodic si temeinic. Solutiile de separare - ecrane, panouri acustice sau de plexi, solutii pentru semnalistica interioara si solutiile de ventilare si aerisire sunt deja disponibile pentru a fi integrate in spatiile de lucru.
"Extindem permanent portofoliul de solutii de wellness astfel incat acesta sa fie adaptat nevoilor actuale. Purificatoarele de aer, de exemplu, sunt produse pe care noi le aveam in portofoliu, iar vanzarile inregistrate lunile acestea sunt cu peste 200% mai mari fata de perioada anterioara. Trendul de vanzari pe aceste tipuri de produse se va mentine odata cu revenirea masiva la birou", mai spune Horatiu Didea.
3. Regandirea si reconversia spatiului de lucru
Reducerea densitatii umane in birou se va realiza prin modificarea frecventei si programului de lucru, politici de work from home, dar si prin reduceri iminente de personal. Astfel, fiecare spatiu poate fi reamenajat incat sa asigure de-densificare si distantare sociala, fara investitii majore in echipamente noi. Birourile vor fi mai primitoare, mai aerisite, oferind mai multa intimitate si confort acelor angajati care vor veni la birou.
4. Comunicarea si adaptarea interactiunilor
Modificarile de design si masurile sanitare adoptate de companii pot oferi o protectie limitata. Comportamentul de preventie al angajatilor este esential pentru completarea lor si asigurarea unui mediu sigur. Astfel, comunicarea masurilor, asteptarilor si adaptarea interactiunilor sunt pasi pe care liderii echipelor si departamentele de Resurse Umane trebuie sa ii adreseze cu responsabilitate.
5. Integrarea muncii remote in politica permanenta a organizatiei
O politica flexibila de lucru de acasa asigura atat confortul psihologic al angajatilor, cat si contextul pentru reducerea densitatii din birouri. Pentru a asigura mentinerea productivitatii in conditii de munca la distanta, companiile trebuie sa sustina amenajarea unor statii de lucru ergonomice pentru angajatii care lucreaza remote.
"Companii care in mod traditional sunt preocupate de starea de bine a angajatilor lor au acordat deja stimulente financiare sau au finantat partial achizitii pentru biroul de acasa. Cresterea vanzarilor de scaune ergonomice Herman Miller, pe segmentul de clienti finali, deci pentru biroul de acasa, a depasit 200% lunile acestea. Interesul general pentru produse ergonomice - birouri electrice, scaune, panouri - pe acest segment s-a triplat", subliniaza Horatiu Didea.
***
Workspace Studio este companie locala specializata in solutii de amenajari si mobilier de birou orientat catre design ergonomic human–centric si partener unic acreditat al Herman Miller in Romania. In 2019, afacerile Workspace Studio au fost de 10,7 milioane euro, duble fata de 2018.