RO EN
Coșul este gol

SAINT-GOBAIN: Crestere organica de 4,4% a cifrei de afaceri obtinuta in anul 2018

Grupul francez Saint-Gobain, liderul pietei mondiale de habitat, a anuntat pentru anul trecut o crestere organica de +4,3% a cifrei de afaceri (pe baze comparabile tip like-for-like - LFL), pe fondul unei influente pozitive date de accelerarea activitatii strategice corporatiei si de majorarea cantitativa a livrarilor, cu toate ca fluctuatiile ratei de schimb valutar au avut un impact negativ puternic. „In perioada analizata, corporatia a continuat sa se inscrie pe traiectoria de crestere a vanzarilor, in pofida unei baze de comparare solide. Focalizarea pe masurile de crestere a pretului – critice intr-un mediu inflationist – continua sa ofere rezultatele scontate. Initiativele strategice anuntate anterior isi urmeaza cursul, ajutand grupul sa accelereze cresterea profitului, iar noua organizare se bazeaza pe masuri de accelerare a rotatiei portofoliului, printr-o strategie selectiva de achizitie, focalizata pe preluarea unor entitati mici si mijlocii (cu un buget de 768 milioane de euro), pe renuntarea la anumite afaceri (cu un aport total de 2,4 miliarde euro, ca parte a tintei de 3 miliarde euro ce trebuie indeplinita pana in decembrie 2019) etc. – totul pentru a aloca optim resursele disponibile pentru afacerile de baza, de productie si distributie, cu pozitii solide competitive, sinergii puternice si o perspectiva buna de majorare a rentabilitatii. Ca urmare a acestor realitati de necontestat, daca in 2017 la nivelul grupului s-au inregistrat vanzari de 40,81 miliarde euro, rulajul din 2018 indica un nivel de 41,774 miliarde euro (+2,4% la o baza actuala de calcul, +1,5% pentru una comparabila sau +4,4% prin metoda LFL). Pentru exercitiul financiar in curs, suntem in masura sa anuntam noi obiective, la nivelul diviziilor restructurate, estimand o crestere LFL a profitului operational la nivelul lui 2019, desi preconizam, in acelasi timp, majorari atat ale costurilor, cat si de pret, intr-un context economic global influentat, mai degraba, de inflatie. Mediul de afaceri ar trebui sa ramana pozitiv, in general, cu toate ca unele piete-tinta vor fi marcate de incertitudine”, a declarat Pierre-André de Chalendar, presedinte si CEO al Saint-Gobain.
Potrivit unui comunicat al corporatiei, vanzarile de 41,77 miliarde euro din ianuarie-decembrie 2018 includ un impact negativ semnificativ al cursului de schimb (-2,9%), indus ca urmare a deprecierii coroanei norvegiene, realului brazilian si unor monede asiatice sau din numeroase tari emergente in raport cu euro, dar care s-a atenuat in semestrul al doilea din 2018, pe fondul aprecierii dolarului american fata de moneda unica europeana. Totodata, impactul pozitiv dat de modificarile structurii grupului (+0,9%) reflecta activitatea ce a presupus efectuarea unor achizitii strategice in Asia si in statele emergente (Kimmco, Megaflex, Isoroc Poland), respectiv investitiile efectuate in noi tehnologii si servicii strict specializate, de nisa (TekBond, Scotframe, Maris, HKO), precum si consolidarea pozitiei pe care Saint-Gobain o detine cu divizia de distributie a materialelor de constructii, dar si a activitatii unor entitati integrate cu ceva timp in urma (Glava, Kirson, Wattex, Per Strand). Pe baze LFL, insa, vanzarile au fost mai mari cu +4,4%, stimulate de majorarea cantitativa de +1,4% la nivelul tuturor diviziilor si regiunilor. Intr-un mediu de afaceri caracterizat de o inflatie a costurilor operationale, preturile au continuat sa se majoreze cu +3%, ceea ce a adus un aport pozitiv la rulajul grupului.
In plus, la finele lui 2018, s-au pus bazele noii organizatii, cu cinci unitati (divizii) de raportare, patru regionale si unitatea globala High Performance Solutions, care, de la 1 ianuarie a.c., au inlocuit cele trei sectoare de business si 14 delegatii, rezultand astfel o structura mult mai flexibila a grupului, orientata spre digitalizare.
***
Dupa cum se arata in cadrul unor comunicate anterioare, in 2014 afacerile grupului Saint-Gobain au totalizat 41 miliarde euro (rectificate la 38,34 miliarde euro intr-un document dat publicitatii in februarie 2016), iar in tara noastra toate cele sapte activitati (Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Isover, PAM, Rigips si Weber) au consemnat rezultate pozitive, vanzarile depasind astfel 163 milioane de euro (+4%), comparativ cu aproape 156,7 milioane de euro in 2013 (+5%). De asemenea, la nivelul lui 2015, Saint-Gobain a consemnat un rulaj de 39,62 miliarde euro, in conditiile unei cresteri de +35,9% a profitului net, de la 953 milioane de euro la 1,29 miliarde euro. In acelasi timp, in 2016, cifra de afaceri a grupului s-a plasat la 39,09 miliarde euro, iar profitul net s-a majorat usor, cu +1,2%, ajungand la 1,31 miliarde euro, pentru ca in 2017 sa se ajunga la un rulaj de 40,81 miliarde euro (+4,4%) si la 1,56 miliarde euro profit net (+19,5%), dupa care in 2018 s-au raportat vanzari de 41,77 miliarde euro (+2,4%) si un profit net de 420 milioane de euro (-73,2%). Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter