RO EN
Coșul este gol

SAINT-GOBAIN: Crestere organica de 1,8% in primul trimestru

Grupul francez Saint-Gobain, liderul pietei mondiale de habitat, a anuntat pentru primul trimestru din 2016 o crestere organica de +1,8% a cifrei de afaceri (pe baze comparabile tip like-for-like - LFL), pe fondul majorarii livrarilor sub aspect cantitativ (+2,3%) in toate sectoarele de business si in toate regiunile globului, chiar si in contextul unei diminuari a pretului de -0,5% (din cauza deflatiei), astfel incat se poate afirma ca nivelul vanzarilor consolidate ramane optim, desi sunt reflectate si diminuari pentru o baza de calcul actualizata sau pentru cea comparabila.
 “In intervalul ianuarie-martie 2016, s-a constatat o imbunatatire din punct de vedere al volumelor comercializate, in toate regiunile globului, iar in Franta s-a constatat un avans, cu exceptia diviziei de tubulatura si conducte. In pofida situatiei optime a diverselor piete industriale din America de Nord, vanzarile Saint-Gobain efectuate pe acest continent s-au restrans. Totusi, pe pietele emergente s-au inregistrat performante optime, in timp ce preturile produselor noastre s-au diminuat usor, dupa cum era de asteptat, mai ales in Europa de Vest si SUA. In acest context, implementam in continuare, in mod sustinut, programul de excelenta operationala si confirmam obiectivul nostru de imbunatatire continua, pe baze like-for-like, a veniturilor operationale. Avand in vedere aceste realitati de necontestat, daca in trimestrul intai din 2015 la nivelul grupului s-au inregistrat 9,309 miliarde euro (date rectificate), vanzarile actuale indica 9,136 miliarde euro (-1,9% la o baza actuala de calcul, -1,2% pentru una comparabila sau +1,8% prin metoda LFL). Pentru exercitiul financiar in curs, ar trebui sa beneficiem de reluarea cererii din Europa de Vest (inclusiv in Franta, unde s-ar putea consemna o stabilizare), in pofida presiunilor exercitate asupra pretului. In America de Nord se intrevede, de asemenea, o crestere a pietelor de constructii, ce va determina si o sporire a cantitatilor de materiale comercializate, iar activitatea industriala ar trebui sa fie optima, intr-un climat economic care, cu toate acestea, ramane marcat de nesiguranta. Operatiunile noastre din Asia si pietele emergente ar trebui sa fie satisfacatoare, cu o dezvoltare organica generala a afacerilor, in pofida unor probleme punctuale de natura politico-economica in Brazilia”, a declarat Pierre-André de Chalendar, presedinte si CEO al Saint-Gobain.
Reconfirmare a strategiei din 2016
Pentru fiecare divizie in parte, analiza structurala din primul trimestru al anului in curs indica fluctuatii LFL ale vanzarilor de +4,3% in cazul sectiei de materiale inovatoare (+4,9% pentru divizia de sticla float si +3,6% pentru cea de materiale de inalta performanta), +0,9% la departamentul de produse pentru constructii (cu un salt de +5,8% raportat de sectia de solutii pentru interior si o scadere de -4,4% pentru cea de solutii exterioare) si +1,4% la distributia de materiale de constructii, a carei activitate s-a redresat. Pe regiuni geografice, Saint-Gobain a anuntat o scadere organica de -0,2% in Franta (ceea ce corespunde mai degraba unei stabilizari), precum si sporiri LFL sau organice de +2% in celelalte tari vest-europene, +2% in America de Nord si +4,5% in Asia si statele emergente.
In acest context, corporatia va monitoriza cu atentie lichiditatile sale si puterea financiara de care dispune, urmarind sa mentina un flux ridicat de numerar, inclusiv prin acordarea unei prioritati deosebite politicii de stabilire a pretului produselor Saint-Gobain, ca urmare a continuarii procesului de deflatie in majoritatea economiilor din tarile vizate de grup. De asemenea, holdingul isi propune sa-si diminueze costurile operationale cu inca 250 milioane de euro in plus fata de nivelul economisit in 2015 si sa implementeze un program ce presupune cheltuieli de capital in cuantum de 1,4 miliarde euro. Pentru 2016, proiectul de achizitii strategice va fi aplicat in mod sustinut. La acest capitol, conducerea holdingului a anuntat ca intentioneaza sa-si urmeze planul de a obtine pachetul de control ce va permite integrarea grupului Sika, procedura care ar putea continua dupa eventuala limitare a drepturilor de vot ale SWH Holding Company. O decizie in acest sens din partea primei instante sesizate (tribunalul din Zug - Elvetia) este asteptata in vara acestui an. De asemenea, corporatia si-a reinnoit angajamentul de a investi in cercetare-dezvoltare pentru a sprijini implementarea strategiei sale de diferentiere pe piata, prin promovarea unor solutii cu valoare adaugata foarte mare.
***
Dupa cum se arata in cadrul unui comunicat anterior, in 2014 afacerile grupului Saint-Gobain au totalizat 41 miliarde euro, dar au fost rectificate la 38,34 miliarde euro in documentul ce a prezentat rezultatele din 2015, cifrate la 39,62 miliarde euro, ceea ce a reflectat cresteri de +3,3% la o baza actuala de calcul, +3,4% pentru una comparabila sau +0,4% prin metoda LFL, in conditiile unei cresteri de +35,9% a profitului net, de la 953 milioane de euro la 1,29 miliarde euro. Rectificarea a fost necesara ca urmare a recalcularii datelor financiare rezultate din afacerile diviziei de ambalaje Verallia North America, la care s-a renuntat in octombrie 2015, acestea nemaifiind, in prezent, consolidate. In tara noastra, potrivit celor mai recente date oficiale, toate cele opt activitati (Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Isover, MTI Impex, PAM, Rigips si Weber) au consemnat rezultate pozitive, vanzarile din 2014 depasind astfel 163 milioane de euro (+4%), comparativ cu aproape 156,7 milioane de euro in 2013 (+5%). In Romania, Saint-Gobain include patru societati (Saint-Gobain Construction Products, cu diviziile Isover, PAM, Rigips si Weber; Saint-Gobain Glass Romania, cu sectiile Glass si Abrazivi; MTI Impex Brasov si Brodrene Dahl), avand circa 1.100 de angajati si 12 unitati de productie in opt centre industriale localizate in Brasov, Branesti, Calarasi, Ploiesti, Satu Mare, Tulcea, Turda si Suceava. Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter