Conform conducerii Saint-Gobain Construction Products Romania, anul 2016 este vazut ca o oportunitate pentru sectorul constructiilor si pentru furnizorii de materiale ecologice, in contextul in care devine tot mai acuta necesitatea de a construi sustenabil si eficient. "La constructia de case sau renovari trebuie sa avem in vedere un nivel ridicat de incredere in dezvoltarea tehnologiilor pentru proiectele viitoare. Saint-Gobain incearca mereu sa previna problemele de energie si poluare si sa propuna solutii complete si inovatoare, pentru a se ridica la inaltimea asteptarilor clientilor sai. Schimbarile climatice sunt, de multe ori, sinonime cu riscurile (fenomene meteorologice extreme, conflicte etc.)", a declarat Constantin Hariton, delegat general adjunct al grupului Saint-Gobain Romania.
In ultimii 15 ani, Saint-Gobain a investit in Romania peste 300 milioane de euro. "In primul semestru al anului 2015, in Europa, Romania a avut cea mai rapida ascensiune in zona constructiilor. Mai mult, in comparatie cu alte companii franceze sau grupuri multinationale, Saint-Gobain s-a remarcat prin investitii in diverse domenii din Romania", a precizat Constantin Hariton. Anul trecut, compania a investit in fabrica din Calarasi, a deschis o noua linie de productie a mortarelor in Suceava, in timp ce la Turda a investit, recent, intr-o noua linie de ambalare a produselor pe baza de ipsos, folosind o tehnologie foarte moderna.
Scenario 2015 - Somajul global a crescut cu 20% in ultimii cinci ani
La nivel mondial, conducerea grupului se bazeaza pe pozitii strategice complementare in ceea ce priveste constructiile si materialele tehnologice. "O tranzitie ecologica ar putea pune bazele locurilor de munca de maine si ar putea transforma sistemul de educatie din viitor", se mentioneaza in Scenario 2015, un studiu realizat cu sprijinul Saint-Gobain in 12 tari, prin intermediul unui sondaj la care au raspuns 6.000 de tineri cu varste cuprinse intre 18 si 29 de ani. Obiectivul principal al studiului este de a intelege modul in care tinerii percep legatura intre clima si piata locurilor de munca. Potrivit Organizatiei Natiunilor Unite (ONU), somajul a crescut, la nivel global, cu aproape 20% in ultimii cinci ani.
Totodata, tinerii intervievati considera ca protectia suplimentara a resurselor naturale si a mediului inconjurator reprezinta principala provocare a societatii de maine, la egalitate cu reducerea saraciei. Majoritatea respondentilor (84%) sunt, in continuare, convinsi ca este posibil sa combini dezvoltarea economica cu protectia mediului. Potrivit Saint-Gobain, Scenario 2015 dovedeste faptul ca riscurile climatice pot deveni, in opinia multor tineri, o reala oportunitate.
***
In Romania, grupul Saint-Gobain detine opt activitati (Abrazivi, Brodrene Dahl, Glass, Isover, MTI Impex, PAM, Rigips si Weber), avand aproximativ 1.000 de angajati si 11 unitati de productie, in opt situri industriale din Brasov, Branesti, Calarasi, Ploiesti, Satu Mare, Tulcea, Turda si Suceava. Potrivit datelor companiei, grupul Saint-Gobain a realizat in Romania afaceri de 163 milioane de euro in 2014, pentru 2015 si 2016 fiind estimate evolutii cuprinse intre 3% si 10% pentru fiecare divizie de activitate.