Raspunzand unor intrebari referitoare la evolutia pietei autohtone de lacuri si vopsele, Fares Sayegh, directorul general al firmei National Paints, sustine ca, pe fondul recesiunii economice, tendinta pietei specifice a fost de reorientare a clientului final catre produsele economice, in defavoarea segmentului premium. Pentru acest an, se estimeaza o stabilizare a pietei specifice.
Fares Sayegh, director general al firmei National Paints: "In contextul in care anul trecut s-a inregistrat o scadere valorica a consumului in retail de 22% pe piata de lacuri si vopsele (potrivit companiei cipriote MEMRB, specializata in analize de marketing si studii de piata), noi am consemnat o majorare de 33% a volumului de vanzari fata de nivelul din 2009, obiectivele pentru 2010 fiind atinse. Principala cauza a contractiei segmentului specific a fost reprezentata de recesiunea inregistrata de dezvoltatorii imobiliari atat in ceea ce priveste constructia de locuinte noi cat si finalizarea proiectelor incepute. In prezent, traversam o perioada de stabilizare economica, insa este o certitudine faptul ca 2011 nu va fi anul de redresare a segmentului de lacuri si vopsele. Desi este dificila orice incercare de previzionare a pietei de profil, Romania este o piata cu potential de dezvoltare daca tinem cont de consumul pe cap de locuitor care, la nivel local, nu depaseste 5 litri, in conditiile in care in Europa de Vest este de 15-17 litri. Pentru 2011 avem in vedere extinderea prezentei la nivel national a tuturor produselor din portofoliu, imbunatatirea continua si diversificarea produselor comercializate, precum si dezvoltarea retelei de distributie si cresterea numarului centrelor dotate cu masini pentru colorare computerizata. In acest moment avem dezvoltate astfel de sisteme cu peste 1.000 de nuante, amplasate in centre proprii si puncte de lucru ale partenerilor, atat pentru aplicarea vopselelor lavabile, cat si a tencuielilor decorative, urmand ca in 2011 sa ajungem la o retea dezvoltata in intreaga tara. O tendinta remarcata, din pacate, in cursul anului trecut, a fost orientarea clientilor catre segmentul «low-cost», fapt explicabil prin realitatea economica din Romania. Deoarece consideram ca este foarte important ca utilizatorul final sa inteleaga ca un produs ieftin genereaza, in timp, costuri suplimentare, ne-am stabilit ca obiectiv pentru 2011 sa oferim partenerilor un sistem de informare eficient, astfel incat clientul sa poata alege un produs pe criteriul calitatii, nu al pretului. Noi promovam si recomandam utilizarea produselor de calitate conform standardelor din domeniu implementate in cadrul companiei si, in special, in acord cu politica grupului din care facem parte, respectiv National Paints Factories Co. Ltd. (cu sediul in Iordania), companie situata pe locul al 33-lea in clasamentul World's Top 100 Paint Companies, realizat de revista Coatings World in 2009. Portofoliul de produse al National Paints Factories SA Romania este dezvoltat pe trei directii: retail (tencuieli decorative, vopsele lavabile de interior /exterior, alchidice, grunduri, lacuri, baituri, diluanti, adezivi), industrie (vopsea pulbere, rasini alchidice, sisteme de vopsire industriale) si divizia «Emotion Trend», prin intermediul careia comercializam vopsele decorative si cu efecte speciale".