Afacerile inregistrate in primele opt luni ale anului in curs de Kuma Romania, unul dintre liderii pietei locale de obiecte sanitare si mobilier pentru bai si bucatarii, se situeaza la aproximativ 2,5 milioane de euro, respectiv la un nivel similar celui raportat in aceeasi perioada din 2012. In momentul actual, compania definitiveaza proiectul de achizitie a unui spatiu de productie si birouri in apropierea sediului companiei din Banesti (judetul Prahova), oportunitate aparuta la inceputul anului in curs. Noul centru va fi dedicat stocarii marfurilor, avand in vedere majorarea recenta a productiei, prin crearea unei sectii de finisare a lavoarelor standard cu modele solicitate pentru regiunea scandinava. Kuma este o companie romano-daneza, lansata pe piata locala in 1998, ce detine, in prezent, o fabrica la Banesti, devenita oprationala in urma unei investitii de doua milioane de euro.
Interviu cu Camelia Olesen, directorul executiv al Kuma Romania.
- Ce previziuni aveti pentru perioada urmatoare?
- In ansamblu, privim cu optimist spre viitor si ne pregatim pentru vremuri mai bune. Pentru ca 80% din productia Kuma Romania se exporta in Scandinavia, vom acorda mai multa atentie acestei piete, total diferita fata de cea interna. De pilda, in Romania, o renovare completa a baii se realizeaza de cele mai multe ori la un interval de aproximativ 20 de ani, in timp ce in tarile nordice astfel de lucrari au loc la intervale de 2-5 ani, conform tendintelor in amenajare. Nordicii pun accent pe designul lavoarului si schimba frecvent aspectul baii, cu costuri minime, numai prin schimbarea lavoarului si a mastii acestuia. Romanii, in schimb, sunt adeptii modificarilor totale si cand redecoreaza baia isi schimba atat mobilierul si obiectele sanitare, cat si placile ceramice. Totusi, populatia a inceput sa aleaga nuante deosebite, materiale inedite si forme tot mai diverse.
- Care au fost principalele criterii de achizitie a instalatiilor sanitare?
- Consumatorii romani au in vedere optimizarea spatiului. Suntem de parere ca un spatiu de mici dimensiuni nu este neaparat un impediment in reamenajare si ca se poate transforma intr-unul functional si deosebit. De exemplu, pentru a castiga spatiu in baie putem monta o placa de dus executata de Kuma personalizat, pe spatiul disponibil, in locul unei cazi de baie, precum si instalarea unui lavoar intr-o forma speciala. Pentru casele noi, cu bai mari, clientii pot alege peste 75 de forme de lavoare. Avem noua grupe de materiale, din care sase sunt marca inregistrata Kuma, si peste 60 de culori. Practic Kuma special este conceptul care a generat succesul companiei atat in Scandinavia, cat si in Romania.
- Care a fost cel mai solicitat produs din portofoliu si in ce regiuni ati inregistrat cele mai mari vanzari?
- In 2012 si pana in luna august 2013, conceptul de lavoar Kuma proiect (personalizat pe spatiul disponibil) a fost cel mai bine vandut produs in Romania, fiind utilizat in special la hoteluri, pensiuni, cladiri de birouri si centre comerciale. Un alt produs solicitat tot mai mult in ultimii doi ani a fost reprezentat de lavoarele Kuma special pentru spitale si MED-spa-uri. Aceasta nisa a avut rezultate deosebite inclusiv in Franta, Ungaria si Olanda, unde am lucrat la proiecte impreuna cu antreprenori mari de constructii din Europa, cum ar fi Bouygues Construction Franta. Distributia in Romania si Scandinavia se realizeaza printr-o retea de parteneri care detin magazine exclusiviste, specializate in amenajarea bailor si bucatariilor. Pe plan extern avem contracte de distributie cu marii constructori de hoteluri, spitale si stadioane.