Vanzarile globale de adezivi realizate de grupul german Henkel s-au stabilizat, anul trecut, la circa 9 miliarde euro (-0,3%), fiind influentate negativ de fluctuatiile cursului de schimb valutar. Din punct de vedere organic, cifra de afaceri a sectorului de adezivi din cadrul companiei a crescut cu 2,8%, potrivit datelor incluse in raportul anual al Henkel. Divizia, denumita oficial Adhesive Technologies, a avut, in 2016, o pondere de 48% din vanzarile totale ale grupului german.
"Ritmul de crestere a afacerilor diviziei de adezivi s-a atenuat pe pietele relevante pentru companie, in timp ce evolutia din tarile emergente s-a mentinut la un nivel moderat. In pofida contextului economic nefavorabil, divizia de adezivi a continuat, insa, sa se dezvolte, in special datorita pozitiei consolidate pe majoritatea pietelor, portofoliului activ adaptat in permanenta, precum si solutiilor inovatoare", se arata in raportul anual al grupului german.
Profitul operational al diviziei a crescut, astfel, cu 6,2%, pana la 1,6 miliarde euro. Investitiile in proprietati, fabrici si echipamente au cumulat 187 milioane de euro, fondurile fiind alocate preponderent pentru extinderea unitatilor de productie de pe pietele emergente.
Pe piata de adezivi, Henkel comercializeaza marcile Ceresit, Thomsit, Loctite, Technomelt si Bonderite.
La nivel de grup, vanzarile totale ale grupului german (incluzand diviziile de aditivi/ tehnologii, cosmetice si bunuri de larg consum) au crescut, nominal, cu 3,5%, pana la 18,7 miliarde euro, in limita prognozei de majorare cuprinsa intre 2% si 4%, asumata initial. Vanzarile de pe pietele emergente s-au majorat cu 6,8%, in timp ce profitul operational a sporit cu 8,5%, pana la 3,17 miliarde euro.
"Anul 2016 a reprezentat o perioada buna pentru grup. Intr-un mediu economic provocator, am reusit sa inregistram noi recorduri ale vanzarilor si castigurilor si ne-am indeplinit toate tintele financiare stabilite. Pentru prima data in istorie, am raportat un profit operational ajustat de peste 3 miliarde euro", a declarat Hans Van Bylen, CEO al grupului Henkel.
Pentru 2017, conducerea companiei estimeaza mentinerea mediului economic dificil, context in care vanzarile totale vor inregistra, din nou, o crestere cuprinsa intre 2% si 4%.
In Romania, Henkel a inregistrat un rulaj anual de 140 milioane de euro in 2015, lucrand, in medie, cu 500 de angajati. La nivel national, compania detine trei centre de productie a adezivilor, situate in Pantelimon (Ilfov), Campia Turzii (judetul Cluj) si Roznov (judetul Neamt), cu o capacitate de productie totala de circa 700.000 de tone pe an.