Vanzarile grupului german Henkel, ce deruleaza in Romania afaceri anuale de peste 136 milioane de euro, au inregistrat o crestere cu 1,9% in trimestrul al doilea din 2013 fata de aceeasi perioada a anului trecut. Conducerea companiei si-a reconfirmat prognozele de crestere pentru anul in curs, fiind asteptata o evolutie cuprinsa intre 3% si 5% a vanzarilor. In perioada aprilie - iunie 2013 Henkel a inregistrat o cifra de afaceri totala de 4,28 miliarde euro, contributia pietelor emergente la acest rezultat atingand un nou nivel record, de 45%. "Am reusit sa crestem substantial atat vanzarile, cat si castigurile companiei prin contributia tuturor celor trei divizii (adezivi, produse de curatenie si cosmetice). In a doua jumatate a anului ne asteptam ca mediul economic sa se mentina dificil. Prin urmare, ne vom imbunatati competitivitatea, vom continua sa ne adaptam, sa simplificam si sa acceleram procesele pentru a fi mai flexibili si mai eficienti in contextul volatil de pe pietele pe care activam", a declarat Kasper Rorsted, CEO al Henkel. Divizia de adezivi a raportat o crestere organica de 3,6% in trimestrul al doilea al acestui an fata de intervalul corespunzator din 2012, la 2,13 miliarde euro. Pietele emergente au avut o contribuitie semnificativa la aceasta performanta, in special cele din America Latina, care au raportat cea mai mare rata de crestere, de ordinul a doua cifre. Subsidiarele din Asia (cu exceptia Japoniei) si Europa de Est au inregistrat, de asemenea, cresteri semnificative in perioada aprilie - iunie 2013. In ceea ce priveste afacerile din primele sase luni ale anului, acestea s-au majorat cu 1,3%, pana la 8,3 miliarde euro.
***
In 2012, cifra de afaceri a Henkel Romania s-a situat la 136,6 milioane de euro, in crestere cu 12% fata de nivelul din 2011. Pe plan local, Henkel a furnizat materiale de constructii pentru executia cladirii Sky Tower, pentru mai multe magazine Cora si pentru noul terminal al Aeroportului International "Henri Coanda". Informatii suplimentare, la www.henkel.com