Recent, oficialii corporatiei Henkel au dat publicitatii raportul financiar aferent primului trimestru al anului in curs, potrivit caruia vanzarile si profitul operational ajustat s-au situat la un nivel satisfacator, inregistrand in primul caz o valoare de 4 miliarde euro (+4,8% sau +4,7% crestere organica), respectiv 551 milioane de euro (+16,6%). "Intervalul ianuarie-martie 2012 a reprezentat inca o perioada de succes pentru Henkel care, in pofida conditiilor adverse generate de un mediu economic volatil si provocator, si-a atins tinta de a inregistra o crestere organica solida a incasarilor si o profitabilitate sporita. Un factor important ce a contribuit la performanta Henkel a fost reprezentat de expansiunea livrarilor in tarile emergente, toate diviziile grupului consemnand un trend ascendent", a declarat Kasper Rorsted, director general al Henkel. Referindu-se la prognozele pe termen scurt, managerul holdingului a subliniat ca "mediul economic actual este caracterizat de provocari multiple, fiind mult mai volatil, ceea ce va influenta activitatea corporatiei la nivelul lui 2012. In consecinta, se impune continuarea accelerata a procesului de adaptare constanta si progresiva la noile valente ale beneficiarilor, pentru a raspunde in mod flexibil si rapid la schimbarile pietelor-tinta. Rezultatele din trimestrul I a.c. au fost pozitive – si beneficiem de numeroase avantaje in comparatie cu firmele concurente –, motiv pentru care preconizam o majorare organica a vanzarilor cuprinsa intre 3% si 5% pentru intregul an fiscal in curs. Evident ca aceasta va avea ca rezultat o sporire a ratei profitului ajustat (indicele EBIT) de pana la 14%, respectiv de cel putin 10% in ceea ce priveste rezultatul net". Toate diviziile corporatiei au raportat date financiare pozitive, una dintre cele mai dinamice fiind sectia de adezivi si tehnologii de lipire, cu o majorare organica a veniturilor de 5,6%, pana la doua miliarde euro. Din punct de vedere nominal, cresterea s-a situat la 6,2%, ceea ce reflecta cu precadere aportul semnificativ al noii strategii de pret (+6,2%), chiar daca a avut loc o scadere a cantitatilor livrate, ca urmare a factorului sezonier si a restrangerii activitatii anumitor segmente de business din Asia (retragere partiala din afacerile cu emulsii). Pietele mature din America de Nord au continuat sa se revigoreze, iar pe cele emergente sporirea livrarilor de adezivi a fost substantiala, cele mai bune vanzari fiind raportate in regiunea est-europeana, urmata de Asia si Africa/Orientul Mijlociu. Astfel, profitul operational ajustat al diviziei de adezivi s-a majorat semnificativ in comparatie cu primul trimestru din 2011, depasind 289 milioane de euro (+16,9%), in timp ce indicatorul EBIT a depasit pragul de 283 milioane de euro (+16,2%). Din punct de vedere regional, afaceri optime au fost derulate de subsidiarele Henkel din Turcia si Federatia Rusa. Managerii grupului german raman totusi precauti si anunta ca, pentru 2012, activitatea diviziei de adezivi s-ar putea dezvolta la cote medii aflate la un nivel cuprins intre 5% si 9%. Informatii suplimentare, la www.henkel.com
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.