Conducerea producatorului de materiale de constructii Duraziv a revizuit in crestere estimarile initiale de majorare cu 25% a cifrei de afaceri din 2011, in prezent fiind vizata o majorare consolidata de 30% a veniturilor. Pentru anul in curs, managerii companiei nu au stabilit un obiectiv clar privind evolutia vanzarilor, insa se are in vedere un avans de peste 10%. Duraziv a inregistrat, insa, o crestere de peste 30% a vanzarilor de adezivi din 2011, devenind, in scurt timp, unul dintre principalii producatori pe acest segment.
George Bocai, director tehnic al Duraziv: "Afacerile Duraziv nu au urmat trendul descendent al pietei materialelor de constructii pe parcursul lui 2011. O realizare a anului trecut a fost constituita de pozitionarea optima pe segmentul adezivilor speciali. De exemplu, adezivii ce pot fi utilizati in conditii de climat rece au fost bine primiti pe piata. Astfel, am inregistrat o majorare substantiala a vanzarilor de produse care pot fi puse in opera la temperaturi aflate sub zero grade, in septembrie si octombrie 2011 livrarile de adezivi speciali sporind de patru ori fata de nivelul aceleiasi perioade din 2010. Producem cinci sortimente de adezivi aplicabili la temperaturi negative, pentru polistiren expandat/ extrudat, vata minerala, masa de spaclu aditivata suplimentar cu silicon si pentru placarile cu materiale ceramice la exterior. Sunt foarte greu de anticipat trendurile anilor urmatori, avand in vedere ca aceasta piata reprezinta una dintre cele mai dinamice din segmentul constructiilor. Programul national de reabilitare termica va avea un efect pozitiv asupra vanzarilor de sisteme de termoizolatie, desi, pana in prezent, nu a influentat semnificativ piata de adezivi. Cele mai importante livrari din 2011 au vizat proiecte individuale de renovare. In prezent, avem in derulare mai multe proiecte de investitii pentru extinderea si optimizarea productiei, acestea fiind implementate in functie de evolutia pietelor pe care activam. Din punct de vedere zonal, din regiunea Capitalei a provenit cea mai mare parte a cererii, deoarece beneficiarii au dispus de fonduri alocate imbunatatirii aspectului locuintelor proprii. Totodata, in Bucuresti s-au reabilitat termic, in 2011, cele mai multe imobile din intreaga tara, tot aici fiind inregistrat si cel mai mare numar de tranzactii imobiliare, care implica, de multe ori, lucrari ulterioare de renovare. Moldova a fost, de asemenea, o regiune dinamica din punct de vedere al vanzarilor, insa si celelate zone din tara sunt la fel de bine reprezentate. La fel ca in 2010, produsul cel mai solicitat din gama de adezivi a fost cel pentru polistiren".