Producatorul de materiale de constructii Baumix si-a schimbat denumirea in Patru Maini. Acest proces implica repozitionarea gamelor de produse din portofoliu, pastrand brandul Baumix doar sub forma de gama. Prin intermediul acestei actiuni, societatea urmareste sa se implice activ pe piata in calitate de „integrator de solutii pentru personalizarea caselor”, propunandu-si colaborarea stransa cu toti factorii implicati (arhitecti, designeri, constructori si beneficiari). Procesul de schimbare a denumirii a fost initiat in luna octombrie 2012, de catre agentia de strategie si manifestare creativa de brand Rusu+Bortun Brand Growers si a presupus atat efectuarea unui audit intern al companiei, cat si unul extern, privind partenerii de afaceri si clientii. Cu acest prilej, Augustin Russu – care controleaza fabricantul de adezivi si mortare uscate – a declarat: „dupa 10 ani de business Baumix, mi-am dat seama ca acesta a evoluat catre ajutarea comunitatilor si legatura stransa cu clientii, asa ca ne-am dorit un brand care sa exprime aceste lucruri. Patru Maini crede in valori umane si de business, punand pret pe puterea comunitatilor, a ajutorului, a exemplului pozitiv, a detaliilor care fac diferenta, a nevoii de personalizare si a relatiilor de lunga durata”.
Program de renovare a 48 unitati de invatamant
Informatiile au fost confirmate si de specialistii agentiei 4 ACE-pr&publicity, care – incepand din 2009 - gestioneaza activitatile de comunicare ale companiei. Potrivit acestora, procesul de rebranding introduce si o noua abordare de marketing, orientata catre ajutarea comunitatilor locale. “Sub sloganul «Ajuta ca sa te bucuri de ajutor», Patru Maini are o componenta mare de antreprenoriat social, unica in domeniul constructiilor. In urma cercetarii realizate de Rusu+Bortun Brand Growers, au fost identificate valorile si viziunea antreprenoriala pe care este fundamentata pozitionarea noului brand. Pe langa noul nume si noua identitate vizuala, procesul a implicat regandirea arhitecturii de brand in contextul noii strategii de business, introducerea unei noi game de produse si repozitionarea celor doua deja existente”, se precizeaza intr-un comunicat. Explicand modul in care se efectueaza repozitionarea gamelor de produse din portofoliu, agentia de comunicare a aratat ca produsele Patru Maini vor fi impartite in trei game: “Primus – De ajutor pentru mesteri cinstiti”, noua gama “Primus Optimus – De ajutor pentru personalizarea casei” (pentru beneficiari si consilierii acestora) si “Baumix – De ajutor pentru specialisti”. “In ceea ce priveste noua abordare de marketing, orientata catre suportul comunitatilor locale, Patru Maini desfasoara campania «De ajutor pentru tine si ai tai», care urmareste renovarea a 48 de institutii de invatamant, centre de plasament si spitale (in special, maternitati si sectii dedicate copiilor), cu ajutorul cumparatorilor, a voluntarilor si a partenerilor Patru Maini. Cumparatorii produselor Primus si Primus Optimus din retelele de bricolaj beneficiaza si de reduceri directionate catre renovarea acestor institutii, primele lucrari urmand sa inceapa in luna august”, se mai arata in comunicat. "Am pornit de la propunerea unuia dintre angajatii nostri referitoare la scoala unde invata copilul sau si apoi am dezvoltat ideea la nivel national, identificand in ea valorile de business de familie. Si in magazinele partenere propunerile au fost facute tot de angajati, iar in luna august ne bazam pe ajutorul cat mai multor oameni, pentru ca implicarea este una dintre trasaturile de baza ale brandului Patru Maini", a concluzionat Augustin Russu.
***
Compania Baumix a fost infiintata in 2003 si detine sase linii de productie, cu o capacitate de 35.000 tone pe luna. Producatorul de materiale de constructii a comunicat pentru anul 2012 afaceri de 23,4 milioane de lei, in scadere cu 14% fata de 2011. Conform datelor firmei, adezivii pentru placari si chiturile sunt produsele care au generat profit in 2012 si pe comercializarea carora se mizeaza si in 2013. Pentru optimizarea vanzarilor, conducerea Baumix va derula un plan de investitii de marketing pentru promovarea produselor prin intermediul retelelor de bricolaj si al showroom-urilor proprii. Informatii suplimentare, la www.baumix.ro