Anul trecut producatorul de materiale pentru termo- si hidroizolatii Arcon, companie condusa de omul de afaceri Ioan Titeiu, a inregistrat o cifra de afaceri totala de 35,5 milioane de euro si un profit brut de 1,25 milioane de euro. Tot in 2014, exporturile firmei au ajuns la 4 milioane de euro, in special datorita majorarii cererii externe de membrane cu elastoplastomeri produse la Sfantu Gheorghe, precum si de tamplarie din PVC si aluminiu, procesata in cadrul fabricii din Bucuresti. Investitiile realizate de companie anul trecut au fost de peste 0,5 milioane de euro, in 2015 valoarea acestora urmand a depasi doua milioane de euro. "In prezent operam cu doua linii de polistiren la Sfantu Gheorghe si una la Bucuresti. Intentionam sa mutam o linie de productie din Sfantu Gheorghe la Cluj-Napoca sau Craiova, in ambele orase purtand deja discutii avansate pentru amplasamente. Este vital pentru orice companie din industria noastra sa acopere cat mai bine teritoriul Romaniei", a declarat Ioan Titeiu.
Arcon a inceput anul 2015 sub auspicii pozitive, raportand pentru primele doua luni o crestere de 23% fata de aceeasi perioada din 2014, precum si cu filialele din Bucuresti (Arcon Amvic si Arcon Corina Gealan) deja restructurate. "Evolutia este datorata unei usoare «dezmortiri» a pietei, dar si introducerii in reteaua de distributie a noii game de adezivi si mortare uscate Arco. In continuare, manifestam un optimism rezervat si credem ca trendul ascendent nu poate fi mentinut fara investitii directe in economie din partea statului sau fara proiecte de stimulare a investitiilor private. Varianta imbunatatita a programului Prima Casa ar putea avea efecte pozitive asupra economiei in general si asupra sectorului constructiilor, in particular", a explicat directorul general al companiei.
Peste 900.000 mp de termosistem, livrat in 2014
Anul trecut, Arcon a vandut peste 900.000 mp de termosistem Arco, pe fondul unei cresteri de circa 10% a pietei locale de termoizolatii. "Livrarile din Bucuresti si Sfantu-Gheorghe ne-au ajutat la eficientizarea costurilor de transport. Ritmul termoizolarii in Romania este, insa, lent, avand in vedere faptul ca din cele peste 80.000 de blocuri construite inainte de 1990, luate in calcul pentru imbunatatirea confortului termic, au fost reabilitate pana in prezent mai putin de 2.000", a declarat Sorin Cristea, directorul de vanzari al Arcon.
La jumatatea anului trecut, compania a lansat sub propria marca - Arco - o noua gama de adezivi pentru placi ceramice, gleturi, sape, mortare de zidarie si adezivi pentru termosisteme. "Din 2014 avem in oferta variante premium de termosistem Arco: masa de spaclu cu ciment alb si fibre de armare, tencuieli siliconice, dar si masa de spaclu aditivata cu Porofix, pentru permeabilitate crescuta. Produsul imbunatatit cu Porofix are un colorit specific realizat in scopul de a fi usor identificat pe fatada blocurilor, masura de siguranta pentru a inlatura posibilitatea inlocuirii sale cu produse de calitate inferioara" a explicat Sorin Cristea.
Scadere de 10% pe piata de membrane
Cererea interna de membrane a scazut cu aproximativ 10% in 2014, in raport direct cu contractia pietei de constructii, pe fondul stoparii investitiilor publice. "Pe segmentul hidro- si termoizolarilor, cele mai drastice scaderi au fost inregistrate in plin sezon (perioada august - noiembrie), din cauza sistarii finantarilor publice, anterioare alegerilor din toamna. Situatia geopolitica din Ucraina a creat instabilitate in zona, avand un impact negativ asupra consumului si a mediului de afaceri", a mai spus Ioan Titeiu. De asemenea, potrivit datelor Arcon, cererea externa de membrane s-a diminuat in majoritatea tarilor unde mediul politic a contat mai mult decat ar fi normal, cum ar fi Grecia. In prezent, membranele Arco sunt livrate pe piete precum Bulgaria, Grecia, spatiul fostei Iugoslavii, Malta, Cipru, Ungaria, Cehia, Slovacia etc.
Din perspectiva consumului de membrane hidroizolante, Romania este o piata evoluata, similara celor din vest, unde consumul de membrane cu elastoplastomeri este aproape exclusiv. "Din zona Comunitatii Statelor Independente (CSI) intra in tara membrane de calitate inferioara, produse in fabrici care folosesc bitumul oxidat, tehnologie la care companiile din Europa au renuntat demult. Marea problema este ca aceste produse, aparent ieftine, au garantie de doar 2-3 ani, nu de 10 ani precum cele cu elastoplastomeri. Sortimentele respective nu respecta standardele europene, nici caracteristicile din fisele tehnice de produs si uneori nici macar nu sunt insotite de declaratii de performanta. Lipsa unor controale care sa vizeze calitatea produselor comercializate pe piata interna a materialelor de constructii, si nu numai, duce la scaderea duratei de viata a lucrarilor realizate cu astfel de materiale", a explicat Sorin Cristea.
In 2014, Arcon a fost partener principal la Campionatul Mondial al Montatorilor de Acoperisuri, desfasurat la Bucuresti in toamna anului trecut.
In prezent, in cadrul Arcon lucreaza 250 de angajati specializati in sectorul industrial si de constructii. Din grup face parte compania Arcon (cu diviziile de membrane pentru hidroizolatii, polistiren expandat, vopsele, tencuieli decorative, mortare uscate si adezivi) si societatea Arcon Corina Gealan, specializata in productia de tamplarie din PVC si aluminiu.