Principalele planuri ale producatorului de materiale de constructii Adeplast pentru ultimele luni din 2016 si pentru 2017 vizeaza inchiderea unor credite si cresterea profitabilitatii, precum si demararea lucrarilor la noua fabrica de vata minerala din Oradea. "Am inceput deja sa lucram intens la planurile pentru 2017. La sfarsitul anului vom inchide o serie de credite si ne vom concentra pe cresterea profitabilitatii companiei. Aceasta nu inseamna ca nu vom ramane vigilenti in ceea ce priveste miscarile competitiei, reactionand de fiecare data in favoarea clientilor nostri. In plus, avem in vedere demararea constructiei unei noi fabrici la Oradea, intr-un business cu valoare adaugata mare, cu marja de profitabilitate de circa 40%. Investitiile le vom face in conditii sigure, iar in acest moment cautam o solutie alternativa de finantare, fiind interesati de un partener care sa investeasca alaturi de noi", a declarat Marcel Barbut, proprietarul Adeplast.
In primele noua luni ale anului in curs, afacerile Adeplast au crescut cu 17% fata de aceeasi perioada din 2015, pana la 277 milioane de lei (peste 61 milioane de euro). In aceeasi perioada, compania a livrat peste un milion de metri cubi de polistiren, in conditiile in care la sfarsitul lui 2015, nivelul atins pentru acest produs a fost de 966.000 mc.
"In ceea ce priveste termosistemul am reusit sa livram 10 milioane de metri patrati, iar sezonul este in plina derulare. Ne pastram prima pozitie pe piata de polistiren, care anul acesta a suferit o serie de schimbari, in sensul ca un producator roman si-a vandut facilitatile catre o multinationala, iar altii s-au agregat in diverse structuri asociative, care reprezinta mai mult sau mai putin interesele pietei. Totusi, in pofida evolutiilor din acest an, piata de polistiren se asaza, incet, pe aceleasi coordonate ca in tarile dezvoltate, iar la final vor ramane 4-5 producatori importanti, care isi vor disputa clientii doar pe principii calitative, iar producatorii «de garaj» vor disparea cu totul din peisajul actual al pietei", a precizat Marcel Barbut.
Cresteri importante la noua luni sunt inregistrate si la export, prin livarile din Ungaria, Bulgaria, Republica Moldova, Cipru, Marea Britanie, Germania si Austria. "Avem un avans de 55% fata de anul trecut si aceasta se datoreaza faptului ca am inceput sa avem parteneri stabili in zone cu potential mare de dezvoltare, dar si pentru ca investitiile in certificarile de calitate ale produselor incep sa dea rezultate", a explicat Alex Barbut, Export & Development Manager in cadrul Adeplast.
Potrivit datelor companiei, gamele de produse care au inregistrat cele mai mari cresteri sunt polistirenul, mortarele umede si cele uscate. Una dintre pietele pe care societatea le-a accesat intens in ultima perioada a fost cea a hidroizolatiilor, prin comercializarea produselor Schomburg. La acestea se adauga membranele hidroizolante, care, la noua luni au inregistrat o crestere valorica de 26% si cantitativa de 51% a vanzarilor.
***
Adeplast este cel mai important producator roman de materiale pentru constructii, avand trei platforme industriale in Oradea, Ploiesti si Roman, cu capacitati totale de 1,15 milioane de tone de adezivi si mortare uscate, 100.000 de tone de vopsele si 2,5 milioane de metri cubi de polistiren expandat.
In 2015, vanzarile companiei au crescut cu 2%, pana la 306,5 milioane de lei, in contextul unei majorari de 16,5% a profitului, care a ajuns la 14,6 milioane de lei.