Producatorul de materiale pentru constructii Adeplast a incheiat anul 2014 cu afaceri totale de 299 milioane de lei (circa 67 milioane de euro), inregistrand o crestere cu 19% fata de nivelul din 2013. Pentru 2015, principalele obiective ale companiei vizeaza continuarea trendului ascendent al vanzarilor, precum si noi investitii, cum ar fi reinnoirea parcului auto cu 20 de autocamioane cu motoare Euro 6, obiectiv pentru care a fost aprobat un leasing de doua milioane de euro. "Este posibil ca 2014 sa fi fost cel mai tumultos si mai ciudat an din istoria noastra. Piata a inregistrat suisuri si coborasuri neregulate pe tot parcursul celor 12 luni, nu am avut deloc predictibilitate, iar investitiile au fost marunte. Ne asteapta un an la fel de complicat, dar strategia de crestere este pregatita si intram in 2015 cu toate motoarele turate", a declarat Marcel Barbut, CEO al Adeplast.
Pe intregul parcurs al anului trecut, toate platformele de productie ale companiei (de la Oradea, Ploiesti si Roman) au functionat la capacitate maxima. Cele mai importante evolutii au fost raportate de unitatea de la Roman (ce a consemnat o crestere anuala de 33%), urmata de cea de la Ploiesti (+14%).
In ceea ce priveste segmentele de produse comercializate de Adeplast, toate diviziile companiei au inregistrat evolutii optime in 2014: afacerile cu adezivi si mortare s-au stabilizat la nivelul anului anterior, in timp ce vanzarile de vopsele s-au majorat cu 14%, iar cele de polistiren cu aproape 16%. "Am reusit, in acelasi timp, sa ajungem lideri pe piata de polistiren extrudat, cu 107.000 metri cubi de material comercializat, ceea ce inseamna o pondere de 11% in cifra noastra de afaceri", a precizat Marcel Barbut.
In 2014 exporturile companiei au depasit trei milioane de euro, in conditiile in care in anul anterior acestea s-au cifrat la doua milioane de euro.