RO EN
Coșul este gol

SAINT-GOBAIN: Crestere organica robusta, de 7,6%, a cifrei de afaceri

Grupul francez Saint-Gobain, liderul pietei mondiale de habitat, a anuntat pentru primul trimestru al anului in curs o crestere organica de +7,6% a cifrei de afaceri (pe baze comparabile tip like-for-like - LFL), pe fondul majorarii optime a livrarilor sub aspect cantitativ pe toate segmentele si in toate regiunile, dar si in contextul unei influente pozitive date de sporirea pretului si de rata de schimb valutar, respectiv de un efect calendaristic favorabil, astfel incat se poate afirma ca nivelul incasarilor este mai mult decat satisfacator, mai ales ca majorarea vanzarilor totale, pe baze reale de comparare, a fost de +8,8%. In acelasi timp, au fost confirmate obiectivele stabilite pentru exercitiul financiar in curs, concomitent cu majorarea cheltuielilor de capital, asa cum s-a anuntat anterior, in februarie a.c. „In ianuarie-martie 2017, corporatia Saint-Gobain a consemnat rezultate deosebite, ca urmare a unei activitati comerciale robuste. In ceea ce priveste vanzarile cantitative, momentul propice, remarcat inca din 2016, a continuat sa se observe si in primul trimestru a.c. pentru toate diviziile si in toate regiunile globului in care suntem prezenti. In Franta, am beneficiat de recuperarea activitatii pe segmentul constructiilor noi, in timp ce toate celelalte state din vestul Europei s-au remarcat prin cresteri ale cererii. In America de Nord si pe pietele emergente inceputul de an a fost, de asemenea, propice pentru Saint-Gobain. Ca urmare a acestor realitati de necontestat, daca in trimestrul intai al anului 2016 la nivelul grupului s-au inregistrat vanzari de 9,136 miliarde euro, rulajul din ianuarie-martie 2017 indica un nivel de 9,936 miliarde euro (+8,8% la o baza actuala de calcul, +8% pentru una comparabila sau +7,6% prin metoda LFL). Pentru exercitiul financiar in curs, ne vom indrepta atentia spre prioritatile strategice si operationale, preconizand, in acelasi timp, majorari atat ale costurilor, cat si de pret, intr-un context economic global marcat, mai degraba, de inflatie. Mediul de afaceri ar trebui sa ramana pozitiv, in general, cu toate ca unele piete-tinta vor fi marcate de incertitudine. In acest context, confirmam previziunile initiale prin care ne-am propus inca o crestere LFL a vanzarilor, precum si a profitului operational la nivelul lui 2017”, a declarat Pierre-André de Chalendar, presedinte si CEO al Saint-Gobain.
Potrivit unui comunicat al corporatiei, vanzarile de 9,936 miliarde euro din primul trimestru al lui 2017 includ un impact pozitiv nesemnificativ al cursului de schimb (+0,4%), indus atat ca urmare a deprecierii realului brazilian si dolarului american, in raport cu euro, cat si pe fondul prabusirii lirei sterline. Totodata, impactul pozitiv dat de modificarile structurii grupului (+0,8%) reflecta activitatea ce a presupus efectuarea unor achizitii strategice in Asia si in statele emergente (Emix, Solcrom), respectiv investitiile efectuate in noi tehnologii si servicii strict specializate, de nisa (H-Old, Isonat, France Pare-Brise), precum si consolidarea pozitiei pe care o detine divizia de distributie a materialelor de constructii. Pe baze LFL, insa, vanzarile au fost mai mari cu +7,6%, ca urmare a majorarii cantitative de +6% la nivelul tuturor diviziilor si regiunilor. Prin intermediul unui numar mai mare de zile lucratoare (pentru ca efectul calendaristic a fost pozitiv in trimestrul intai din 2017, cu un aport de +3%), cantitatile comercializate au continuat sa se majoreze, in intervalul analizat, cu o rata superioara fata de precedentele trei luni. Preturile au continuat sa se majoreze cu +1,6%, dupa saltul de +0,6% din semestrul al doilea al lui 2016, in pofida inflatiei, insa intr-un mediu economic in care au inceput sa se remarce diverse fluctuatii ale costurilor.
Majorare LFL de +11,3% in Europa de Est
Pentru fiecare divizie in parte, analiza structurala a primului indica fluctuatii LFL ale vanzarilor de +6,4% in cazul sectiei de materiale inovatoare (+9,4% pentru divizia de sticla float si +3% pentru cea de materiale de inalta performanta), apoi de +8,6% la departamentul de produse pentru constructii (cu un salt de +6,2% raportat de sectia de solutii pentru interior si un avans, oarecum neasteptat, de +11,8% pentru cea de solutii exterioare) si +7,9% la distributia de materiale de constructii, unde s-a remarcat clar efectul pozitiv calendaristic, de +3%. Pe regiuni geografice, Saint-Gobain a anuntat o crestere organica de +4,6% in Franta, precum si majorari LFL sau organice de +8,3% in celelalte tari vest-europene, +8,2% in America de Nord si +10,5% in Asia si statele emergente. Referindu-se la zona est-europeana, unde se afla si Romania (inclusa, insa, in zona emergenta), managerii corporatiei franceze au aratat ca aceasta regiune, alaturi de America Latina (in pofida unor probleme punctuale in Brazilia), continua sa contribuie substantial la cresterea vanzarilor grupului, operatiunile comerciale fiind solide. Totodata, in cadrul unei prezentari concepute cu acelasi prilej pentru investitorii institutionali, managerii corporatiei franceze au explicat ca, din punct de vedere structural, in Asia si tarile emergente s-au realizat 20% din vanzarile de 9,936 miliarde euro ale primului trimestru a.c., astfel: Asia propriu-zisa (8% din total, cu o crestere LFL de +8,2%), America Latina (6,5%, cu un salt LFL de +13,4%), Europa de Est - inclusiv Romania (cu o pondere de 4% si un salt LFL de +11,3%), respectiv Africa si Orientul Mijlociu (ce detin 1,5% si cu o majorare LFL de +10,8%).
In acest context, corporatia va monitoriza cu atentie lichiditatile sale si puterea financiara de care dispune, urmarind sa mentina un flux ridicat de numerar, inclusiv prin acordarea unei prioritati deosebite politicii de ajustare a pretului produselor Saint-Gobain, in contextul inflatiei. De asemenea, holdingul a confirmat isi propune sa-si diminueze costurile operationale cu inca 270 milioane de euro in plus fata de nivelul economisit in 2016 si sa implementeze un nou program ce presupune cheltuieli de capital in cuantum de 1,6 miliarde euro. Pentru 2017, proiectul de achizitii strategice va fi aplicat in mod sustinut, cu precadere in afara Europei de Vest, punandu-se accent pe productivitate si transformare digitala. De asemenea, corporatia si-a reinnoit angajamentul de a investi in cercetare-dezvoltare pentru a sprijini implementarea strategiei sale de diferentiere pe piata, prin promovarea unor solutii cu valoare adaugata foarte mare.
Ca perspective pe termen scurt, dupa un prim trimestru cu rezultate solide la un numar constant de zile lucratoare (dat fiind faptul ca in trimestrul al doilea efectul calendaristic pozitiv de +3% va fi anulat), corporatia isi mentine estimarile anterioare, subliniind ca in Franta ar trebui sa beneficieze de o imbunatatire graduala a cererii, pe fondul reluarii lucrarilor de constructii noi. Si Europa Occidentala ar trebui sa furnizeze o crestere organica a vanzarilor, mai putin vizibila in Marea Britanie, in timp ce in America de Nord se va remarca un avans deosebit al pietelor de constructii, dupa excluderea impactului exceptional meteorologic din 2016. In fine, dar nu in ultimul rand, la nivelul Asiei si tarilor emergente ar trebui sa se remarce o crestere robusta.
***
Dupa cum se arata in cadrul unor comunicate anterioare, in 2014 afacerile grupului Saint-Gobain au totalizat 41 miliarde euro (rectificate la 38,34 miliarde euro intr-un document dat publicitatii in februarie 2016), iar in tara noastra toate cele sapte activitati (Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Isover, PAM, Rigips si Weber) au consemnat rezultate pozitive, vanzarile depasind astfel 163 milioane de euro (+4%), comparativ cu aproape 156,7 milioane de euro in 2013 (+5%). De asemenea, la nivelul lui 2015, Saint-Gobain a consemnat un rulaj de 39,62 miliarde euro, in conditiile unei cresteri de +35,9% a profitului net, de la 953 milioane de euro la 1,29 miliarde euro. In acelasi timp, in 2016, cifra de afaceri a grupului s-a plasat la 39,09 miliarde euro, iar profitul net s-a majorat usor, cu +1,2%, ajungand la 1,31 miliarde euro. In Romania, Saint-Gobain detine trei societati (Saint-Gobain Construction Products, cu diviziile Isover, PAM, Rigips si Weber; Saint-Gobain Glass Romania, cu sectiile Glass si Abrazivi si Brodrene Dahl Tulcea), avand circa 1.000 de angajati si 10 unitati de productie in sapte centre industriale localizate in Branesti, Calarasi, Ploiesti, Satu Mare, Tulcea, Turda si Suceava. Cele mai recente date oficiale disponibile la Ministerul Finantelor Publice atesta ca, in 2015, aceste companii, ce reunesc in tara noastra activitatile mentionate anterior, au cumulat o cifra neta de afaceri ce depaseste 766,3 milioane de lei (sau 172,16 milioane de euro), ceea ce reprezinta o crestere de +5,62% (denominata in moneda europeana), comparativ cu 2014. Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter