RO EN
Coșul este gol

Thermostahl: Cererea de sisteme pentru incalzire poate reveni pe crestere din 2025

Piata de centrale termice s-a inscris pe un trend descrescator in 2023, in mare parte din cauza crizei financiare si scumpirilor mari de preturi, dar si pentru ca pompa de caldura devine o alternativa fezabila, potrivit lui Matsios Petros, directorul general al companiei Thermostahl, producator de cazane din otel si sisteme eficiente energetic pentru incalzire si apa calda. In acest context, cifra de afaceri a companiei a scazut anul trecut, raportat la 2022, tendinta care se manifesta si la inceputul lui 2024. Totusi, obiectivele stabilite de conducerea companiei pentru anul in curs vizeaza cresterea cotei de piata, prin extinderea ofertei de produse si solutii.
Thermostahl este un grup de companii care produce, de peste 50 de ani, cazane din otel si sisteme eficiente energetic pentru incalzire si apa calda. Compania detine doua fabrici, una in Salonic - Grecia si cealalta in Bucuresti, dar si o reprezentanta comerciala in Polonia. Liniile de productie sunt echipate cu masini de inalta performanta, cu o capacitate totala de peste 10.000 de unitati pe an. Toate produsele fabricate sunt marca proprie, Thermostahl.
Interviu cu Matsios Petros, directorul general al Thermostahl.

- Cum a evoluat piata de centrale termice in 2023 si care sunt previziunile pentru intervalul 2024-2025?
- Vanzarile de centrale termice au fost in scadere in anul 2023, in mare parte din cauza crizei financiare si scumpirilor mari de preturi, dar si pentru ca pompa de caldura devine o alternativa fezabila, care continua sa castige cota de piata in detrimentul sistemelor traditionale de incalzire cu centrale pe gaz sau combustibil solid. Consideram ca primul semestru din anul 2024 va fi destul de provocator pentru multe companii din domenii diferite, dar piata usor se adapteaza prin scadere de preturi si vom reveni la normalitate din al doilea semestru 2024, iar in 2025 se poate inregistra chiar o posibila o usoara crestere a pietei.

- Cum au evoluat afacerile Thermostahl, in acest context?
- In 2023, cifra de afaceri a companiei noastre a fost in scadere fata de 2022, trend care continua si la inceput de 2024. Cum piata devine mai dificila si mediul de energie se schimba in mod drastic, suntem nevoiti cu totii sa ne reinventam si sa gasim produse, dar si metode de marketing mai inovatoare si competitive. Cine reuseste, cred ca va iesi intarit si triumfator din aceasta criza, iar cine nu reuseste este posibil sa iasa din joc. 

 
- Ce produse din portofoliul companiei s-au vandut cel mai bine in 2023?
- Cea mai buna categorie de produse in 2023 pentru noi au fost centralele pe lemne. Centralele pe peleti au suferit o mare scadere, din cauza scumpirilor consecutive de combustibil, dar si pe fondul unei lipse prelungite a acestora de pe piata si a tuturor problemelor din industria lemnului. Pentru noi, biomasa este un segment important, pentru ca este o piata mai nisata, avem mare experienta si putem propune solutii competitive. 
Ca regiune, zona de Sud (Muntenia/ Oltenia) este cea mai buna pentru noi, partial pentru ca aici avem fabrica si o prezenta puternica, dar si pentru ca sunt mari investitii in agricultura si zootehnice, unde suntem puternici si am implementat multe proiecte. 

- Ce obiective v-ati propus, pentru acest an?
- In 2024 vrem sa marim cota de piata printr-o oferta mai larga de produse si solutii. Astfel, adaugam in gama noastra panouri solare pentru producerea de energie termica, seminee si termoseminee pentru sectorul rezidential, dar si solutii avansate dedicate domeniului industrial, cu grad ridicat de automatizare, siguranta si eficienta. 
In plus, am investit in automatizare in fabricatie, ce asigura un nivel ridicat de productivitate si calitate si ne permit sa fim mai competitivi. Asadar, am investit in tehnologiile de debitare laser, indoire CNC si sudura robotizata.
In plus, in tranzitia actuala energetica, dar si in context de responsabilitate sociala si sustenabilitate, vrem anul acesta sa investim in productie in regim propriu de energie electrica prin panouri fotovoltaice, asa ca vom deveni o fabrica 100% curata si cu zero impact energetic. 

 
- Cum vedeti directia de dezvoltare a pietei, ca oferta, in contextul scumpirii energiei? Sunt pompele de caldura solutii fiabile, ce pot fi folosite la scara larga, in acest moment, in Romania?
- Este evident ca piata energetica este intr-o transformare drastica. Energia conventionala va deveni tot mai scumpa si atunci accentul pe eficienta si surse regenerabile va fi din ce in ce mai mare. Sectorul de incalzire va urma trendul general de tranzitie catre electric, insa aceasta nu inseamna ca intreaga piata poate fi, de maine, electrica, in special domeniul industrial, dar si locuintele din mediul rural, cu infrastructura deficitara. 
Pompele de caldura sunt o solutie fezabila, dar nu inca suficient de fiabila pentru consumatorii casnici. Inca este destul de dificil de dimensionat, instalat si exploatat o pompa de caldura versus o centrala conventionala. Totusi, in fiecare an tehnologia avanseaza, preturile pompelor de caldura scad si publicul devine mai informat si receptiv la aceasta solutie. 
Incalzirea cu pompe de caldura poate fi o solutie sustenabila in Romania, cu conditia unor investitii majore in infrastructura de electricitate, dar si producerea de energie curata din surse regenerabile. 
Sa nu uitam ca in Europa peste 50% din energia electrica este produsa, inca, din combustibil fosil, si nu putem discuta despre o solutie curata de incalzire sau in domeniul auto atat timp cat energia electrica produsa este din surse poluante.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter