
Se evita expunerea excesiva fata de anumiti clienti
Cu 464 de salariati, din care 356 implicati direct in productie, Teraplast si-a stabilit o strategie comerciala prudenta, care interzice o expunere mai mare de 6% fata de un singur client. Astfel, pe parcursul lui 2013, ponderea vanzarilor si a creantelor pentru un singur client nu a depasit pragul de 5,23% din cifra de afaceri. Obiectivele de vanzari sunt, de altfel, indeplinite prin intermediul unei retele de spatii de stocare proprii sau inchiriate, operationale in Bucuresti, Brasov, Galati, Deva, Iasi, precum si prin parteneriate cu distribuitorii din intreaga tara. De asemenea, exportul se realizeaza in diverse tari europene (membre sau nu ale UE), dintre care se disting pietele externe din Germania, Serbia, Ungaria, Republica Moldova, Austria, Slovenia si Bulgaria. Pentru a demonstra faptul ca reprezinta un grup preocupat de dezvoltarea sustenabila si de principiile responsabilitatii corporatiste, managementul Teraplast a elaborat o serie de rationamente, estimari si ipoteze semnificative privind, printre altele, fluxurile viitoare de numerar, din 2014 si urmatorii patru ani. Astfel, pana in 2018 (inclusiv), pentru unitatea generatoare de numerar denumita “Instalatii si amenajari” se estimeaza o crestere a cifrei de afaceri cu o rata anuala de 8,7% peste nivelul din 2013. In cazul diviziei de granule sporirea cumulata pentru urmatorii cinci ani va fi de 5%, iar la Teraglass rata medie s-ar putea plasa la +11%, mai ales pe baza exportului in zona vest-europeana. Din acelasi motiv, afaceri optime se preconizeaza si pentru departamentul de profile destinate fabricarii tamplariei (cu o rata de crestere cumulata de 11,5%), iar la Plastsistem se preconizeaza o majorare de 10% in intervalul 2014-2018. In fine, pentru Politub se ia in considerare o rata de crestere cumulata de 8%. Tinand cont de aceste aspecte, pe fondul unor actiuni si proiecte intreprinse in scopul sporirii cotei de piata, oficialii grupului se asteapta, in general, la rezultate pozitive in acest an. Totusi, atitudinea exprimata in cadrul actualului raport al administratorilor Teraplast continua sa fie caracterizata de prudenta si de anumite initiative punctuale. “Desi se prognozeaza o tendinta crescatoare pentru economia romaneasca, exista, inca, multa nesiguranta atat in ceea ce priveste factorul politic, cat si din punct de vedere economic. Conducerea nu poate astfel sa prevada schimbarile ce vor avea loc in Romania si efectele acestora asupra situatiei financiare, asupra rezultatelor din exploatare si a fluxurilor de trezorerie ale societatii”, avertizeaza Traian Simion, presedintele Consiliului de Administratie (CA) din cadrul Teraplast SA. Tinand, insa, cont de obiectivele companiei pentru anul in curs si de necesitatea dezvoltarii, membrii CA au propus diverse investitii pentru fiecare segment in parte, cele mai consistente urmand sa fie efectuate in sectorul de instalatii si amenajari, pentru care se au in vedere proiecte ce vizeaza cresterea capacitatii, obtinerea de produse noi, precum si inlocuirea unor piese uzate si respectarea legislatiei referitoare la protectia muncii si normele PSI. „In 2013, o parte din sistemele Teraplast au fost completate cu noi repere, iar in 2014 se intentioneaza continuarea trendului de dezvoltare a tuturor liniilor de business. Un rol important in acest sens ii revine centrului propriu de cercetare, care, anul trecut, a derulat diverse activitati specifice, dintre care s-au remarcat si cele ce au avut ca teme calculul rezistentei la sarcini exterioare a tevilor filetate de foraje, pentru a garanta mentinerea rezistentei minime a tevilor din puturi verticale de adancime, obtinerea unor noi retete pentru tevi, pe baza de stabilizatori Ca-Zn sau organici etc. Directiile de cercetare stabilite pentru 2014 presupun stabilirea unor variante de retete pentru tevi din PVC cu stabilizatori fara metale grele si care sa aiba caracteristici mecanice corectate, omologarea retetei pentru fitinguri din PVC injectate cu stabilizatori fara metale grele, crearea unor retete pentru tevi din PVC destinate forajelor, precum si a celor de presiune, cu stabilizatori fara metale grele, introducerea in fabricatie, ca alternative la solutiile actuale, a unor materiale modificatoare de soc, respectiv a unor bioxizi de titan etc.”, se mai arata in raportul administratorilor Teraplast.
***
Teraplast SA este cea mai mare entitate din cadrul grupului cu acelasi nume, fiind unul dintre cei mai importanti furnizori de solutii pentru piata constructiilor, instalatiilor si amenajarilor din Romania, respectiv un producator si furnizor semnificativ pe segmentul tamplariei din PVC. Portofoliul de produse al firmei este structurat pe patru linii de business: Instalatii & Amenajari, Profile pentru tamplarie, Granule si divizia Teraglass (tamplarie termoizolanta). Incepand din luna iulie 2008 compania este listata la Bursa de Valori Bucuresti sub simbolul TRP. Principalii actionari ai firmei, la data de 31 decembrie 2013, sunt constituiti de Dorel Goia (35,33%), Emanoil Viciu (8,74%), SIF Banat-Crisana (11,34%), Marley Magyarorszag (7,92%), alte persoane fizice si juridice (36,67%). Pentru informatii suplimentare, click aici!