RO EN
Coșul este gol

SYSCOM 18: Posibila crestere cu 25% a cifrei de afaceri in acest an

 
 
Ion Andronache
Functia / Firma: director general al companiei Syscom 18;
Experienta profesionala: absolvent al Facultatii de Electronica din cadrul Institutului Politehnic Bucuresti, ocupand functia actuala din anul 1991.
 
In primele trei luni din 2011, compania Syscom 18, unul dintre liderii pietei autohtone de automatizari si instrumente de masura, a realizat vanzari de circa 2,5 milioane de euro. Pentru intregul an, oficialii firmei estimeaza o crestere de aproximativ 25% a incasarilor in raport cu nivelul din 2010, pana la o valoare de 13 milioane de euro. Societatea are capital integral romanesc, deruland afaceri cu peste 800 de clienti din tara noastra, Orientul Mijlociu si Asia Centrala si lucrand cu 150 de angajati.
 
- Ce perspective ofera piata de automatizari in perioada urmatoare?
- Anul trecut a fost cel mai dificil pentru compania noastra, inregistrandu-se cel mai redus nivel al vanzarilor din ultimii cinci ani, dificultate intampinata de majoritatea firmelor din bransa si / sau de beneficiari. In 2009 si 2010, pe fondul crizei economice, piata de automatizari si instrumentatie a scazut cu 40% fata de un nivel mediu al anilor anteriori. Reducerea numarului de proiecte industriale din domenii precum cel petrolier, al gazelor naturale, metalurgie sau termocentrale a reprezentat principala cauza a acestui declin. In perioada urmatoare estimam ca domeniul specific va reveni pe un trend ascendent, pentru anul in curs semnalele fiind pozitive. Exista mai multe proiecte realizate de companiile de energie aflate in «stand-by», iar aceste investitii, care incep sa fie reluate, reprezinta aproximativ 65% din afacerile noastre.
- Care sunt planurile companiei pentru anul in curs?
- Principalul obiectiv pentru 2011 este reprezentat de cresterea volumului de vanzari, in acest sens urmand sa adoptam o politica agresiva atat la nivel national, cat si international. In Romania, unde avem peste 500 de clienti si suntem lideri de piata pe anumite segmente din domeniul automatizarilor industriale si al sistemelor de masura, dorim sa ne mentinem pozitia pe piata. Pe plan extern suntem prezenti din anul 2000, dupa contractarea unui prim proiect in Siria. Ulterior, am executat lucrari si am livrat echipamente in Iordania, Iran, Libia, Bulgaria, Ungaria si, mai ales, in Kazahstan, unde am furnizat sisteme de automatizare pentru doua statii mari de prelucrare a gazelor naturale.
- Care sunt sistemele cele mai solicitate in 2011?
- Cele mai solicitate produse din portofoliul firmei sunt, in general, echipamentele si sistemele complete pentru industria petroliera si cea a gazelor naturale, sectoare in care investitiile au crescut comparativ cu anul anterior. Cel mai adesea, clientii prefera solutiile integrate (servicii «la cheie», asigurand proiectarea, integrarea sistemului, livrarea echipamentelor, producerea de dulapuri de automatizare si «skiduri» de masura, elaborarea softurilor si punerea in functiune).
- Prezentati principalele probleme intampinate in ultimul timp.
- Cea mai mare dificultate la nivel national este reprezentata de concurenta neloiala practicata de anumite companii din bransa. Pentru o revigorare a industriei romanesti, este nevoie ca majoritatea proiectelor sa fie atribuite firmelor autohtone, care ofera echipamente si solutii competitive. In industria petroliera, proiectele care au sanse mai mari sa fie implementate sunt, in general, obiective de mari dimensiuni, care necesita investitii financiare semnificative, dar, care, din pacate, sunt contractate de catre companiile multinationale prezente in Romania, in timp ce accesul societatilor locale la aceste proiecte este limitat. Industria gazelor naturale a fost singura care a avut un buget de investitii accesibil si firmelor romanesti. O alta problema o reprezinta lipsa lichiditatilor, pe care speram sa o depasim curand, pentru a fi pregatiti in anii urmatori.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter