Rulajul raportat de producatorul finlandez de radiatoare Rettig pentru primele sase luni ale anului in curs s-a majorat cu +5% fata de acelasi interval din 2016, din cauza faptului ca afacerile (sustinute printr-o strategie pro-activa de finantare, specifica familiei ce detine grupul) s-au dezvoltat in parametri optimi, dar profitabilitatea a inceput sa fie afectata de costul sporit al materiei prime. „In semestrul intai a.c., afacerile au decurs conform asteptarilor initiale, conditiile economice fiind, in general, favorabile pe majoritatea pietelor-tinta. Cererea pentru produsele promovate de Rettig ICC (confort climatic interior) si Nordkalk (produse din calcar) s-a imbunatatit, dar cresterea cotatiei materiilor prime achizitionate de Rettig ICC a afectat performanta operationala, reflectata de indicele EBITDA. Insa, Alandia (asigurari), eQ (servicii financiare) si Anchor (investitii) au evoluat satisfacator in intervalul analizat, ajutand la obtinerea unui profit net din operatiuni continue ce a fost relativ stabil. In contextul respectiv, ne mentinem previziunile care indica, pentru 2017, rezultate cel putin asemanatoare celor din precedentele 12 luni, pentru ca, desi exista anumite semnale de crestere economica modesta, precum si de sporire usoara a cererii pe anumite piete-tinta, in ceea ce ne priveste, incertitudinea politica de pe plan global, ce se acutizeaza, ar putea afecta stabilitatea pietelor financiare si, evident, cererea pentru produsele si serviciile corporatiei”, a declarat Tomas von Rettig, presedinte si CEO al grupului.
Totusi, afacerile companiei - ce s-au situat la 488 de milioane de euro in perioada de referinta - si-au continuat trendul ascendent, dupa ce in 2016 Rettig a inregistrat o majorare anuala a vanzarilor, pana la 944 milioane de euro. Potrivit celui mai recent raport financiar semestrial al grupului, indicatorul de profitabilitate EBITDA s-a diminuat, in intervalul ianuarie-iunie 2017, cu -16% fata de intervalul corespunzator din 2016, pana la 53 milioane de euro, in timp ce EBIT a scazut cu -25%, la 30 de milioane de euro, iar rezultatul net din operatiuni continue a ramas la 24 de milioane de euro (0%). Fluxul liber de numerar s-a diminuat insa dramatic, cu -107%, ajungand in marje negative (-11 milioane de euro). In acelasi timp, datoriile nete totale ale corporatiei nu s-au modificat, acestea fiind de 221 milioane de euro.
Polonia - a treia tara ca importanta pentru grup
In documentul elaborat de oficialii societatii se mai arata ca 80% din vanzari sunt generate pe pietele din Germania, Finlanda, Polonia, Marea Britanie, Suedia, Italia, Franta si Belgia (mentionate in ordinea descrescatoare a contributiei), iar industria constructiilor absoarbe cea mai mare parte din produsele principalelor doua divizii (Rettig ICC - sisteme pentru confortul climatic interior si Nordkalk - produse pe baza de calcar), care, impreuna, au cel mai semnificativ aport (aproape de 100%) la vanzari, in timp ce, la nivelul lui 2016, s-a renuntat la activitatea sectiei de servicii industriale de transport maritim Bore (care avea, in general, o contributie de cel mult 5%). In semestrul intai a.c., incasarile Rettig ICC s-au majorat pe toate pietele mentionate anterior (cu exceptia Marii Britanii si Suediei), precum si in Federatia Rusa. Pentru Rettig ICC premisele sunt pozitive, managerii grupului considerand ca „dezvoltarea economica generala din Europa (masurata prin rata de crestere a PIB) a continuat sa fie optima, pe sectoare, regiuni si tari, in primele sase luni din 2016, iar dintre pietele-tinta ale grupului, rezultate deosebite din acest punct de vedere s-au remarcat in Polonia si Finlanda. Cresteri ale PIB si, implicit, eventuale majorari ale cererii pentru produsele Rettig au continuat sa se remarce, insa intr-un ritm mult mai ponderat, inclusiv in Suedia, Marea Britanie si Germania”.
***
In Romania, holdingul Rettig - cu 4.000 de angajati in 28 de tari ale lumii - este reprezentat printr-o filiala omonima, cu sediul social in comuna Jucu, localitatea Juc-Herghelie (judetul Cluj), ce are 19 salariati si, in 2016, a raportat o cifra de afaceri neta de circa 52 milioane de lei, in conditii de rentabilitate. Cea mai importanta marca promovata la nivel local de subsidiara Rettig, ce a inregistrat anul trecut o crestere a incasarilor de +17,83% (tendinta ascendenta similara celei a companiei-mama, cu un salt de +11% al vanzarilor din 2016), este constituita de Purmo - solutii „inteligente” de incalzire. Pentru informatii suplimentare, click aici!