Divizia de termotehnica din cadrul grupului Robert Bosch Romania a consemnat, in primele trei luni ale anului in curs, o crestere de 10% a vanzarilor de produse cu puteri de pana la 500 kW fata de nivelul aceleiasi perioade din 2011. Pentru intregul an, oficialii companiei au in vedere mentinerea acestui trend pozitiv si pentru livrarile de cazane industriale. Din punct de vedere al structurii vanzarilor, centralele termice murale se afla in topul preferintelor clientilor companiei, insa rezultate optime au fost anuntate si din comercializarea celor pe baza de combustibil solid si a cazanelor de apa fierbinte si abur tehnologic.
Adrian Balsanu, director regional de vanzari al diviziei de termotehnica din cadrul Robert Bosch Romania: "Daca ne referim strict la piata de centrale termice, la fel ca in anul 2011, estimam un trend pozitiv influentat de mai multi factori, cum ar fi: schimbarea comportamentului consumatorilor, orientarea catre eficienta energetica si tehnologia in condensare, precum si existenta unui nou val de debransari de la sistemul centralizat, datorat majorarii semnificative a facturilor de incalzire din sezonul rece. In ceea ce priveste piata de echipamente termice si HVAC, consideram ca in 2012 vor fi observate mai multe premise pentru a se consemna o noua crestere, ca urmare atat a faptului ca in sectorul privat se inregistreaza deja un avans al numarului de proiecte, cat si datorita concretizarii unor proiecte de modernizare a centralelor termice din orase - ceea ce este firesc in contextul in care exista, inca, un numar semnificativ de locuinte ce depind exclusiv de apa calda si caldura furnizate in sistem centralizat. De asemenea, clientii finali au devenit mai atenti si se intereseaza tot mai mult de noile tehnologii, cum ar fi cea in condensare, precum si de echipamentele eficiente energetic. O contributie pozitiva la majorarea vanzarilor pe segmentul produselor ce utilizeaza energii alternative este reprezentat de programul «Casa Verde», proiect benefic atat pentru producatori, cat si pentru clientii finali. Este evident ca, in ultimii doi ani, acest sector nu ar fi beneficiat de un avans semnificativ fara sustinerea acordata prin programul guvernamental respectiv. Pe langa aspectul comercial, «Casa Verde» contribuie, totodata, la educarea clientului final, astfel incat acesta sa achizitioneze sisteme ce utilizeaza resurse regenerabile. Astfel, incercam sa ne adaptam in mod permanent ofertele speciale pentru produsele ce beneficiaza de subventii prin programul «Casa Verde». Din nefericire, nivelul subventiilor limiteaza accesul clientilor la solutii de tip premium, reprezentate de majoritatea celor pe care le promovam".