La aniversarea a doua decenii de prezenta pe piata locala, Ariston Thermo Romania isi propune dezvoltarea afacerilor si cresterea investitiilor pe plan local, precum si mentinerea pozitiei de lider pe segmentul de incalzire, prin promovarea de produse sale inovatoare, consolidarea retelei de parteneri si dezvoltarea distributiei, respectiv serviciilor. In 2017, compania a realizat o cifra de afaceri de 43,5 milioane de euro, cu 18% mai mare fata de nivelul consemnat in exercitiul financiar precedent si aproape dubla fata de incasarile din 2012. Conform declaratiilor managementului reprezentantei locale, pozitia competitiva actuala este sustinuta printr-o cota de piata de 25% pe segmentul centralelor termice, respectiv de 65% pe cel al boilerelor. Ariston Thermo detine o retea formata din 250 de centre de service si colaboreaza cu 300 de dealeri la nivel national. „Inca de la accesarea pietei din Romania, provocarea noastra a fost sa ne adaptam cerintelor specifice acesteia si sa oferim produse si servicii de calitate. Suntem onorati, de altfel, sa avem cel mai mare parc instalat de echipamente de incalzire din casele romanilor, care se declara multumiti de durabilitatea echipamentelor de incalzire Ariston, ce functioneaza si astazi, la 20 de ani de la punerea lor in functiune”, a declarat Catalin Draguleanu, Country Manager Ariston Thermo Romania. Conform acestuia, vanzarile anuale de sisteme de incalzire au crescut de circa 20 de ori in ultimele doua decenii. Printre motivele principale care au stat la baza acestei evolutii se numara cresterea constanta a numarului de debransari, a pietei de constructii noi, precum si numarul tot mai ridicat de inlocuiri de centrale. Cererea tot mai mare de echipamente de incalzire individuale a pornit din cauza problemelor aparute CET-uri, dar si din dorinta clientilor de a dobandi un grad ridicat de confort si independenta. In prezent, piata de centrale termice din Romania poate fi considerata matura, datorita cresterii ponderii de inlocuiri, care ocupa un procent din ce in ce mai mare in vanzari. Expertii grupului italian estimeaza parcul instalat de centrale termice la circa 2,4 milioane de unitati. „Previziunile de crestere pe termen lung sunt pozitive, deoarece ne bazam pe calitatea produselor comercializate, pe o retea de distributie si service aflate in continua dezvoltare si, mai ales, pe rezultatul acestor 20 de ani de prezenta pe piata romaneasca. De altfel, segmentul de inlocuiri al centralelor termice si boilerelor electrice reprezinta astazi unul dintre motoarele principale de crestere si, conform estimarilor noastre, va ajunge de la 50% cat este actualmente, la aproximativ 80% din cerere in urmatorii cinci ani”, a adaugat oficialul companiei.
***
Ariston Thermo Romania este filiala locala a companiei italiene Ariston Thermo Group, unul dintre liderii internationali in productia si furnizarea unei game complete de echipamente si servicii destinate incalzirii si producerii de apa calda menajera. Portofoliul de produse Ariston Thermo Romania este compus din centrale termice murale si de pardoseala, in condensare, boilere electrice si indirecte, echipamente cu functionare pe baza de gaz pentru prepararea instantanee a apei calde, aparate de aer conditionat si panouri solare, sub brandurile Ariston, Chaffoteaux si Elco.