Piata de centrale termice a cunoscut o evolutie pozitiva in ultimii ani, mai ales pe segmentul centralelor in condensare, care, incepand din septembrie 2015 sunt sigurele modele ce intrunesc cerintele directivelor europene ErP, conform carora pe toate pietele din UE trebuie sa fie comercializate doar acele produse ce ating un anumit prag de eficienta energetica, potrivit lui Catalin Draguleanu, Country Manager al Ariston Thermo Romania, lider al pietei locale centrale termice. Totodata, managerul indica o tendinta pozitiva de schimbare a comportamentului de achizitie al populatiei, romanii fiind tot mai interesati de produsele cu un grad tehnologic ridicat, ce asigura o eficienta sporita si economii la consumul de gaz. "Piata locala de centrale termice este sustinuta, in mare parte, de numeroasele debransari de la sistemul centralizat, numarul acestora crescand de la un an la altul. Spre exemplu, in 2015, numarul apartamentelor din Romania care au renuntat la incalzirea in sistem centralizat si, in majoritate, beneficiaza acum de un alt tip de sistem de incalzire, a ajuns la 47.700, cu 58% mai mare comparativ cu nivelul din 2014", a declarat Catalin Draguleanu.
In continuare, piata este formata si dominata de competitori puternici, cu traditie, preponderent de origine italiana si germana. "Observam, treptat, disparitia de pe piata a producatorilor care nu pot oferi clientilor alte avantaje pe langa produsul in sine. Consumatorii moderni nu isi mai conditioneaza achizitia doar prin prisma pretului produsului, ci iau in considerare si aspecte ce tin de servicii de garantie extinsa, disponibilitatea rapida a pieselor de schimb, proximitatea unui centru de service autorizat si gama variata de interventii pe care acesta o poate oferi", a mai spus managerul.
In ceea ce priveste cererea, aceasta este dictata, preponderent, de confort si de o autonomie totala asupra costurilor.
***
In Romania, Ariston Thermo comercializeaza o gama variata de centrale termice pe gaz, in condensare completa de uz industrial si domestic, sub brandurile Ariston, Chaffoteaux si Rendamax, dar si boilere electrice si indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer conditionat si panouri solare sau pompe de caldura. Pentru 2016, conducerea companiei si-a propus consolidarea pozitiei de lider pe cele doua segmente importante ale activitatii (centrale termice si incalzitoare de apa), precum si indeplinirea nevoilor actuale de pe piata, atat in ceea ce priveste produsele, cat si serviciile anterioare si ulterioare vanzarii.