Ariston Thermo Romania, liderul pietei locale de echipamente din domeniul termotehnic, mizeaza in acest an pe o crestere cantitativa a vanzarilor de centrale termice in condensare cu 20% fata de nivelul din 2013, datorita interesului tot mai mare al populatiei pentru sistemele de incalzire eficiente. De asemenea, este vizat un avans de 5% si pentru modelele conventionale. "In 2013, business-ul Ariston s-a situat la acelasi nivel ca si in 2012, atat din punct de vedere al cifrei de afaceri, cat si al volumelor comercializate. Astfel, in acest moment, circa 65% din vanzarile companiei sunt generate de centralele termice murale, 30% de boilerele electrice, diferenta revenind sistemelor solare, pompelor de caldura si aparatelor de aer conditionat", a declarat Catalin Draguleanu, Country Manager al Ariston Thermo Romania.
Referitor la piata locala de centrale termice de apartament, reprezentantul Ariston Thermo Romania a afirmat ca, anul trecut, nu s-a putut observa o evolutie deosebita, principalele motive fiind reprezentate de situatia economica incerta si de puterea de cumparare in scadere. "In 2013, sectorul a suferit un usor declin in primul semestru, pentru ca in a doua jumatate a anului sa recupereze acest decalaj. Astfel, estimam ca anul trecut vanzarile din domeniu au ramas aproximativ la acelasi nivel ca si in 2012, atat in ceea ce priveste volumul, cat si valoarea", a mai spus Catalin Draguleanu.
Centralele termice conventionale sunt, in continuare, preferate de beneficiari, cele in condensare reprezentand sub 10% din piata. "Estimam o crestere si in acest an a ponderii centralelor termice in condensare vandute pe piata locala nu numai datorita consumului redus si economiilor pe care le pot aduce pe termen lung, ci si gratie educarii populatiei cu privire la directivele europene care impun comercializarea exclusiva a centralelor in condensare incepand cu septembrie 2015", a precizat reprezentantul Ariston.
In prezent, aproximativ 65% dintre echipamentele vandute pe plan local sunt achizitionate de clienti care au renuntat la sistemul centralizat de incalzire. In acelasi timp, se poate observa si un avans al vanzarilor destinare inlocuirilor la circa 15%-20% din piata, pe plan local existand un parc de centrale instalate in urma cu aproximativ 15 ani ce este treptat innoit. Diferenta de 10%-15% din piata revine sectorului constructiilor noi.
***
Ariston Thermo Romania este filiala locala a companiei italiene Ariston Thermo Group, unul dintre cei mai importanti furnizori internationali de echipamente si servicii destinate incalzirii si producerii de apa calda menajera, grup cu afaceri de 1,32 miliarde euro in 2012. La nivel national, produsele companiei sunt comercializate sub marcile Ariston, Chaffoteaux si Rendamax. Pentru informatii suplimentare, click aici!