RO EN
Coșul este gol

ARISTON: Circa 40% din piata locala de boilere este destinata inlocuirilor

Circa 40% din vanzarile anuale de boilere din Romania sunt destinate inlocuirilor, diferenta fiind sustinuta de instalarile de echipamente noi, potrivit datelor Ariston Thermo Romania, liderul pietei locale de boilere electrice, centrale termice si BRG Building Solutions. Aceasta structura a pietei indica maturizarea pietei locale de profil, comportamentul de achizitie, fiind, de asemenea, in schimbare. "Romanii nu mai pun la fel de mult accent pe pret, ci sunt interesati cu precadere de produse cu un grad ridicat de eficienta. In contextul normativelor europene ce prevad inlocuirea treptata de pe piata a produselor cu un grad ridicat de consum, dar si a schimbarii de comportament a populatiei in momentul achizitiei, in acest an mizam pe o crestere importanta a vanzarilor de boilere cu eficienta ridicata", a declarat Catalin Draguleanu, Country Manager al Ariston Thermo Romania.
In ceea ce priveste segmentul noilor instalari, acesta a fost influentat puternic de evolutia pozitiva a pietei imobiliare din 2016. Un alt factor care influenteaza vanzarile sistemelor de incalzire a apei este activitatea de pe piata non-rezidentiala, unde, in ultimii ani, au fost facute investitii majore, cum sunt mai ales cladirile de birouri.
 
Boilerele electrice de 80 de litri se afla in topul preferintelor
In ceea ce priveste structura pietei locale de boilere, in acest moment, datele Ariston arata ca jumatate din acest segment este reprezentat de cele electrice cu acumulare, avand capacitati de la 10 litri la 150 de litri, urmate, cu un procent de 30%, de cele pe baza de combustibil solid si de cele mixte, termoelectrice, cu 12%. Pe langa acestea, o cota de piata de 8% revine boilerelor pe gaz. "Raportat la modelele cel mai des achizitionate de romani, boilerele electrice cu o capacitate de 80 de litri sunt pe primul loc. Privind brandul, Ariston este, in prezent, cel mai popular pe piata locala de profil datorita calitatii demonstrate in cei 20 de ani de existenta in Romania, a pretului accesibil si a recomandarilor primite", a subliniat Catalin Draguleanu.
Din punct de vedere al surselor de informare precedente achizitiei, principalii factori de influenta sunt reprezentati de familie si prieteni (50% din cazuri), precum si de instalatori (42%) si de magazinele de specialitate sau alte instrumente de promovare (21%). Achizitia se face de cele mai multe ori din retelele de tip DIY sau din cele specializate de instalatii termice si sanitare.
Atunci cand monteaza boilere, majoritatea cumparatorilor apeleaza, in peste 65% din cazuri, la un instalator specializat. Aproximativ 27% dintre romani aleg sa-si monteze singuri boilerele, in timp ce doar 7% se indreapta catre o firma ce ofera servicii integrate, de la achizitie la instalare. "Locul de amplasare a boilerelor difera de la o locuinta la alta. Insa, potrivit studiului nostru, 75% dintre acestea sunt instalate in bai, in timp ce 10% in bucatarii. Restul sunt montate in debarale, holuri sau pivnite", a mai spus Catalin Draguleanu.
Potrivit Ariston Romania, aproximativ 85% dintre cumparatorii de boilere de pe piata locala provin din mediul rural sau din localitati cu mai putin de 50.000 de locuitori. Totodata, peste o treime din vanzarile si inlocuirile de boilere de pe piata autohtona sunt realizate in zonele Banat, Crisana si Maramures. Zona Olteniei detine o cota de 29%, similara cu cea din Dobrogea, in timp in Bucuresti se inregistreaza cea mai slaba penetrare a boilerelor, procentul ajungand la doar 7%.
***
Ariston Thermo Romania este filiala locala a companiei italiene Ariston Thermo Group, unul dintre liderii internationali in productia si furnizarea unei game complete de echipamente si servicii destinate incalzirii si producerii de apa calda menajera. Portofoliul de produse al societatii este compus din centrale termice murale si de pardoseala in condensare aflate sub brandurile Ariston, Chaffoteaux si Rendamax, boilere electrice si indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer conditionat, panouri solare si pompe de caldura.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter