Schneider Electric a anuntat ca veniturile din primul trimestru al lui 2022 confirma un inceput puternic de an, in crestere cu +10% din punct de vedere organic. Dupa cum era de asteptat, a fost experimentata o cerere puternica continua pe toate pietele finale. De la mijlocul lunii februarie a.c., piata de profil a fost afectata de impactul global al razboiului din Ucraina. Actiunile imediate au fost menite sa sprijine angajatii din Ucraina, familiile si comunitatile acestora. In ceea ce priveste pandemia, in timp ce o mare parte a lumii s-a deschis progresiv, propulsand perspectivele de crestere in intreaga lume, China a experimentat din nou blocaje partiale sau complete incepand cu luna martie. Blocarea din Shanghai afecteaza unele dintre fabricile si centrele de distributie Schneider, iar continuarea in aprilie afecteaza veniturile din China din trimestrul al doilea. In ceea ce priveste cererea, aceasta continua sa fie puternica intr-un mediu din ce in ce mai inflationist. Conjunctura macroeconomica ramane incerta, ceea ce nu impiedica ambitia grupului francez de a-si urmari consecvent obiectivele stabilite. Revenind la datele financiare, in primele trei luni ale anului cifra de afaceri a sporit organic cu 10% atingand 7,566 miliarde euro. Divizia de produse electrice (60% din vanzari) a raportat un avans de 13%, iar pe segmentele de management energetic si automatizare industriala cresterile au fost, de asemenea, de doua cifre. Evolutia a fost incurajata in mod echilibrat de expansiunea volumelor si contributia preturilor, insa a fost limitata de presiunile aplicate pe lanturile de aprovizionare, concretizate in special prin penuria de componente electronice. In ceea ce priveste sistemele, cresterea a fost de 3%, iar diviziile de software si servicii au sporit organic cu +7%. In viitor, grupul va ramane concentrat pe valorificarea consultantei in domeniul sustenabilitatii, privit ca un catalizator pentru restul portofoliului. De asemenea, se are in vedere sustinerea transformarii digitale, care inregistreaza deja progrese vizibile. Incepand cu 24 februarie 2022, Schneider Electric a suspendat noile investitii, precum si livrarea internationala de noi comenzi de proiecte destinate Rusiei si Bielorusiei. Dupa o revizuire atenta a configuratiei si a optiunilor existente, Schneider Electric a anuntat recent ca a semnat o scrisoare de intentie pentru a vinde operatiunile subsidiarei sale ruse catre echipa locala de conducere. In prezent, circa 2% din vanzarile grupului sunt realizate in aceasta regiune. Prin cesiunea mentionata anterior, valoarea contabila neta se va diminua cu pana la 300 milioane de euro. Schneider Electric planuieste un transfer ordonat al proprietatii si va aloca resurse pentru a-si sprijini cei 3.500 ade angajati din Rusia si Bielorusia pe parcursul procesului. Pe piata din Romania, subsidiara locala a realizat in 2020 o cifra de afaceri de peste 357,8 milioane de lei, mai mica cu aproximativ 3% fata de cea din anul anterior. Pentru informatii suplimentare, click aici
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.