Piata locala a echipamentelor electrice de joasa si medie tensiune a fost afectata de investitiile scazute in proiectele publice de infrastructura in prima jumatate a acestui an, declinul fiind evaluat la aproximativ 8%, comparativ cu aceeasi perioada din 2016, de Florin Niculae, directorul general al Power Electric, important furnizor de solutii profesionale de iluminat. Marca inregistrata livrata pe piata de Power Electric este CAN&POWER, insa portofoliul companiei include 70 de branduri din domeniu, inclusiv marci de referinta precum Philips, Gewiss, Eaton, Zumtobel sau Artemide.
"Din estimarile noastre, piata a scazut cu aproximativ 8% in primele sase luni, ca urmare a investitiilor scazute in proiectele publice de infrastructura. Desi s-a inregistrat o crestere in domeniul proiectelor imobiliare cu destinatie rezidentiala, acestea nu au putut compensa scaderile generate de restrangerea investitiilor din domeniul public. Pentru anul 2018 este posibil ca spatiile logistice si de productie sa fie catalizatorul de care are nevoie piata, alaturi de finalizarea unor proiecte de tipul «green office», a explicat Florin Niculae.
In acest context, Power Electric estimeaza o crestere de 6% a cifrei de afaceri din 2017, pana la 10,2 milioane de euro, sub nivelul obiectivelor stabilite de conducerea companiei la inceputul anului in curs.
"Pe termen scurt, ne dorim consolidarea pozitiei in zona de proiecte din domeniul industrial si al cladirilor de birouri. Pe termen lung, ne-am propus sa crestem pe segmentul de proiectare luminotehnica si al solutiilor inovatoare de iluminat. Este cunoscut faptul ca exista numeroase standarde care trebuie respectate in domeniul iluminatului, iar specialistii nostri dezvolta proiecte luminotehnice necesare certificarilor LEED si BREEAM, care implica solutii tot mai complexe de control si monitorizare. De asemenea, deoarece piata constructiilor rezidentiale este in crestere, ne dorim livrarea unor proiecte de tip «smart home» la cheie, care devin tot mai populare", a mai spus managerul Power Electric.
Dinamica pozitiva a pietei de iluminat eficient energetic
In contextul in care cerintele de constructii la standarde de eficienta LEED si BREEAM din domeniul cladirilor industriale si de birouri sunt tot mai pregnante, reprezentantul Power Electric indica o crestere constanta a cererii pentru produsele de iluminat specifice, in top aflandu-se marcile Philips si Zumbotel, precum si pentru sistemele de iluminat de siguranta cu LED, cu baterie centralizata.
In 2016, compania a furnizat produse pentru proiectele de modernizare a sistemelor de iluminat de la Bucuresti Mall si Plaza Romania, precum si pentru noile magazine Pepco si Noriel. In 2017, la portofoliul de lucrari ale companiei s-au adaugat amenajarea lobby-ului Plaza Romania Offices, precum si o serie de proiecte industriale. "Pentru cladirea The Mark, care va deveni primul imobil din Bucuresti certificat in clasa BREEAM Excellent, am colaborat cu partenerii nostri, Strabag si Anconi M&E Group. Nu in ultimul rand, cu proiectul stadionului din Voluntari, la care lucram in calitate de antreprenor general, punctam un domeniu al proiectarii luminotehnice in care echipa noastra are cele mai multe competente, deoarece stadionul este proiectat in vederea omologarii si a obtinerii licentei de joc in Liga 1", a explicat Florin Niculae.
Pentru dezvoltarea segmentului de produse eficiente energetic, Power Electric a deschis un showroom cu o suprafata de 4.000 mp, in cadrul caruia pot fi testate cele mai noi solutii de iluminat dedicate spatiilor industriale, cladirilor de birouri, dar si locuintelor. Totodata, in prima parte a anului in curs compania a organizat sase seminarii dedicate segmentului de produse eficiente energetic, cu tematica diferita: iluminat arhitectural, proiectare a sistemelor de iluminat de siguranta, case inteligente, iluminat pentru spatii comerciale, birouri inteligente si solutii de iluminat la cheie. Evenimentele vor fi reluate din luna septembrie 2017.