Piata locala de corpuri pentru iluminat si materiale electrice s-a inscris pe un trend ascendent in 2017, cresterea fiind estimata la circa 12%, potrivit opiniei lui Florin Niculae, Directorul General al Power Electric, important furnizor de solutii profesionale din domeniu. "In acest context, am reusit sa generam o crestere 55% a vanzarilor de corpuri de iluminat, datorata mai ales cererii de pe segmentul constructiilor de cladiri de birouri si industriale. Evolutia foarte buna a continuat si in prima jumatate a acestui an, cand am raportat o majorare de 65% a vanzarilor de corpuri de iluminat fata de aceeasi perioada din 2017, datorata proiectelor de tip industrial si de birouri, la care s-au adaugat cele rezidentiale. Ne bucuram ca exista un interes crescut al consumatorilor casnici pentru solutii de iluminat de calitate bazate pe tehnologia LED sau chiar pentru sisteme complexe de automatizare de tip casa inteligenta. Cu toate acestea, anticipam pentru urmatoarea jumatate anului o crestere temperata sau chiar stagnare in domeniu, perspectivele pentru perioada 2018-2020 fiind, de asemenea, de crestere usoara", a declarat Florin Niculae.
Marca inregistrata livrata pe piata de Power Electric este CAN&POWER, insa portofoliul companiei include 70 de branduri din domeniu, inclusiv marci de referinta precum Signify (Philips), Gewiss, Eaton, Reggiani sau Artemide.
In prima jumatate a acestui an, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 5,8 milioane de euro, in crestere cu 27% fata de nivelul de 4,6 milioane de euro raportat in aceeasi perioada din 2017. Evolutia favorabila s-a datorat, conform datelor companiei, tuturor produselor din portofoliu, inclusiv materiale electrice. Anul trecut, vanzarile de corpuri de iluminat au reprezentant 71% din totalul vanzarilor Power Electric, diferenta fiind constituita de materiale electrice. "Ne propunem sa inchidem anul 2018 cu o cifra de afaceri de 12,5 milioane de euro, respectiv cu o crestere de 6% fata de 2017", a precizat managerul Power Electric.
Recent, compania a participat, alaturi de Signify (Philips) si LSG Building Solutions, la realizarea proiectului de iluminat dinamic al fatadei cladirii The Bridge, dar si la iluminatul imobilului de birouri Campus 6, dezvoltat de Skanska, alaturi de partenerul Han Electromecanic. De asemenea, Power Electric a implementat un proiect de iluminat dinamic al vitrinelor pentru magazinele Bigotti, pentru restaurantul Resto Aperto (proiect complex realizat in parteneriat cu Signify) si a participat la proiectul de iluminat al Stadionului Voluntari, in calitate de antreprenor general, dar si la mai multe proiecte de iluminat industrial.
Produsele inteligente vor cuceri piata in perioada urmatoare
"Produsele care vor fi in centrul atentiei in perioada urmatoare sunt cele legate de Internet-of-Things (IoT): sisteme de automatizare si control de tip smart home, smart office sau smart city. De aceea, ne instruim echipa pentru a putea fi prezenti in toate stadiile furnizarii acestui tip de solutii, de la proiectare la livrarea produselor, precum si programarea, darea in functiune si mentenanta sistemelor", a mai spus Florin Niculae.
Tendinta globala de iluminat inteligent se extinde rapid si in Romania, printre obiectivele Power Electric aflandu-se promovarea de corpuri pentru iluminat eficiente energetic bazate pe LED, dar si a solutiilor de monitorizare si control care sustin eficientizarea consumului, pe baza de senzori de prezenta sau crepusculari, cu ajutorul carora se poate ajusta nivelul de iluminare a zonelor nefolosite sau iluminate suficient cu lumina naturala, cu economii considerabile.
"Cel mai important pentru noi este sa informam piata si, mai ales, specialistii in privinta aspectelor tehnice implicate in luarea unei decizii in alegerea sistemului de iluminat. Sustinem seminarii cu proiectantii si arhitectii implicati in proiecte majore, dar ne propunem sa lucram foarte strans si cu universitatile de profil, pentru o formare timpurie a viitorilor specialisti in lighting design", a conchis managerul Power Electric.