
Estimari ce indica un trend descrescator in semestrul al doilea
Pentru a doua jumatate a anului in curs, reprezentantul Elba-Com estimeaza o scadere de pana la 25% a afacerilor pe piata corpurilor de iluminat, insa nu exclude o stagnare in domeniu, rezultatele pentru intregul exercitiu financiar urmand a fi influentate diferit de fiecare zona geografica a tarii. "In acest context, speram sa reusim mentinerea cifrei de afaceri din acest an la nivelul din 2012 (cu mici fluctuatii), eforturile noastre fiind orientate spre stabilizarea cotei de piata si consolidarea sistemului de vanzari prin introducerea unor noi solutii de abordare, comunicare si educare a pietei, in sensul adoptarii solutiilor eficiente energetic, chiar daca investitia initiala este mai mare", a mai spus Paul Cringulescu. Potrivit portalului Ministerului Finantelor Publice, afacerile realizate de companie in 2012 s-au situat la 32,6 milioane de lei. Principalul obiectiv stabilit pentru perioada urmatoare este reprezentat de planurile de relocare a activitatii de productie intr-un nou amplasament, care sa permita desfasurarea proceselor tehnologice in acord cu cele mai moderne concepte de management. "Am ales un teren de 8 hectare, unde sunt situate doua hale de peste 18.000 mp, dotate cu echipamente moderne, specializate tipului de activitate ce asigura realizarea produselor noastre - injectie de mase plastice, prelucrare a metalelor pe linii CNC si sisteme automate de montaj si asamblare", a explicat managerul Elba-Com.
Produse noi, bazate pe conceptul de eficienta energetica
Activitatea Elba-Com se bazeaza in mare parte pe furnizarea unor solutii eficiente energetic, compania fiind implicata in modernizarea iluminatului stradal din Targu Neamt, care a devenit primul oras din Romania unde strazile sunt iluminate integral cu solutii LED. Potrivit datelor firmei, noul sistem implementat a generat economii de peste 70% la nivelul cheltuielilor administrative cu iluminatul stradal. "Solutiile de tip LED sunt in faza de debut al prezentei pe piata, clientii fiind deschisi catre acestea, dar le califica, inca, prea scumpe pentru bugetele de care dispun, necunoscand sau uitand de beneficiile suplimentare si de cele pe termen lung al utilizarii acestora", a precizat Paul Cringulescu. Elba-Com dispune de un portofoliu variat de produse de iluminat pe baza de LED, in prezent compania reusind sa acopere cu aceste sisteme circa 80% din proiectele de iluminat interior si exterior realizate pentru obiective comerciale, office, de siguranta, pentru medii uzuale sau cu cerinte speciale etc. Cererea pentru sisteme LED este in crestere, in pofida pretului mai mare al acestora, cifra de afaceri realizata de Elba-Com pe acest segment in primele sase luni ale anului in curs fiind cu 74% superioara celei din aceeasi perioada din 2012. Informatii suplimentare, la www.elba.ro