RO EN
Coșul este gol

UMB si WeBuild, liderii constructiilor de drumuri: contracte de peste 3 miliarde euro

Companiile din Grupul UMB (UMB Spedition, Tehnostrade si SA&PE), precum si grupul italian WeBuild sunt, in acest moment, cei mai mari constructori de drumuri de mare viteza din Romania, avand, cumulat, proiecte in derulare cu o valoare totala de aproape 3,2 miliarde euro. Alaturi de Mapa-Cengiz (care are in contractate lucrari de 863 milioane euro), cele trei grupuri ce ocupa podiumul constructorilor de infrastructura de mare viteza isi impart 69% din piata, potrivit unor date publicate de asociatia Pro Infrastructura.
In acest moment, Romania are 451 kilometri de autostrada si drum expres contractati pentru lucrari cu o valoare totala de aproape 5,9 miliarde euro, construiti de 11 antreprenori generali (asocieri).
"Avem 941,58 kilometri de autostrada si 39,85 km de drum expres in exploatare. Daca-i adaugam pe cei 13,17 km din A1 Sibiu-Boita, care vor fi probabil inaugurati pana pe 20 decembrie, ne apropiem de borna de 1.000 km (cu 994,6 kilometri). Mai avem nevoie de inca aproximativ 2.000 km pentru o retea rutiera de mare viteza si siguranta (cat de cat) completa. Din cei 2.000 ramasi, avem acum contracte de lucrari pe 451 kilometri cu o valoare totala actualizata de aproape 5,9 miliarde euro. Cel mai costisitor proiect este lotul 3 Sibiu-Pitesti (37 km, 1,08 miliarde euro), urmat de vecinul de la nord (31,33 km, 863 milioane euro). Liderul in acest clasament este grupul UMB (169 km cu 1,74 miliarde euro), urmat de WeBuild (68 km cu 1,43 miliarde euro) si Mapa-Cengiz (31,33 km cu 863 milioane euro) care-si impart 69% din valoarea totala a proiectelor", noteaza reprezentantii Pro Infrastructura.
 
Circa 444 km de autostrazi sunt in licitatie
Datele Asociatiei mai arata faptul ca alti 444 kilometri de autostrada se afla in procedura de licitatie pentru atribuirea lucrarilor de proiectare si constructii. Acestea vizeaza 18 segmente de pe 4 autostrazi (A0, A3, A7 si A13), cu o valoare estimata totala de 6,54 miliarde euro. 
"Unele merg neasteptat de bine (A7, unde UMB a ofertat extrem de agresiv si a speriat competitorii), iar altele isi continua epopeile halucinante incepute acum mai bine de 3 ani (A0 Nord)", precizeaza o analiza Pro Infrastructura.
Cei 444 in licitatie se adauga celor 451 kilometri de autostrada si drum expres care au contracte de lucrari semnate in acest moment. Impreuna, sunt 895 km care pot fi livrati in urmatorii 10 ani, intr-un scenariu realist-optimist, inclusiv sectiunile de pe A1 Sibiu-Pitesti (69 km prin munti) si A3 Poarta Salajului-Nusfalau (ce include Tunelul Meses, lung de aproape 3 km).
"O medie de 90 km inaugurati pe an este dublul vitezei medii a ultimilor 5 ani, dar este un obiectiv care poate fi atins si trebuie asumat de toti ministrii Transporturilor si de catre responsabilii CNAIR. Vom incheia anul 2022 cu 994,6 km de autostrada si drum expres aflati in exploatare, iar pentru o retea decenta (chiar daca nu completa), mai avem nevoie de aproximativ 2000. In urmatorii 10 ani trebuie si putem construi macar 900 kilometri, chiar daca tinem cont de balbele si poticnelile legendare ale autoritatilor, provocarile tehnice si riscurile la trecerile Carpatilor si problemele cu unii antreprenori generali", mai noteaza reprezentantii Pro Infrastructura.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter