Colectia de articole tematice include materialele redactionale publicate in cadrul revistei Agenda Constructiilor la sectiunea dedicata analizelor de piata anuale in domeniu. Sunt incluse date statistice, analize si comentarii cu privire la cele mai recente actiuni intreprinse de CNADNR si de Guvern, asa cum sunt conturate prin prisma planului strategic al institutiei responsabile de constructia autostrazilor si drumurilor nationale din tara noastra, respectiv a obiectivelor propuse spre finantare din fonduri europene. De asemenea, se analizeaza stadiul lucrarilor la principalele artere rutiere de amploare, ale caror contracte au fost atribuite unor companii si asocieri de firme precum: Salini Impregilo, Impresa Pizzarotti, Pomponio Constructii, Tirrena Scavi, Porr Construct, Tehnostrade, Spedition UMB, Geiger Transilvania etc. Anul trecut, in Romania s-au inaugurat 12 km de autostrada si a fost inchisa circulatia pe 22 km de astfel de drum, dupa ce in 2014 s-au finalizat numai 22 de kilometri. Mai mult, in 2016, pana la jumatatea anului, nu a inceput niciun proiect nou. Conform celor mai recente estimari, se pare ca in acest an se vor finaliza numai 8 km de autostrada in Romania, avand in vedere ca lucrarile sunt intarziate pe toate tronsoanele ce trebuiau inaugurate in acest an, performantele tarii noastre la acest capitol fiind tot mai dezastruoase. In prezent, potrivit Institutului National de Statistica (INS), Romania are 747 km de autostrazi, iar noul director general al CNADNR promite ca, pana la finele lui 2017, in Romania se va putea circula pe circa 1.000 km de autostrada, ceea ce inseamna ca anul viitor s-ar inaugura circa 260 de kilometri. Aceasta tinta este, insa, foarte greu de indeplinit, avand in vedere ca, in prezent, pe toate santierele de autostrazi exista intarzieri foarte mari in executie. Avand in vedere situatia existenta, cele mai mari sanse de finalizare le are tronsonul Gilau - Nadaselu (8,7 km), de pe autostrada Brasov-Bors, care are un grad de executie de 74,34%. Totusi, chiar daca lucrarile vor fi terminate integral, tronsonul nu va putea fi dat in folosinta, deoarece licitatia pentru constructia podului peste Somes, care sa faca legatura dintre acest sector si cel dintre Gilau si Campia Turzii, nu a fost inca publicata in cadrul SEAP. Pentru informatii suplimentare, click aici!
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.