Pentru realizarea trenului metropolitan al Capitalei, pe infrastructura existenta a CFR, primarul Nicusor Dan a propus finantarea prin Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR) a 9 proiecte complementare, 8 dintre acestea fiind dedicate modernizarii celor 8 linii de cale ferata si unul dedicat achizitiei de trenuri, a scris Nicusor Dan pe Facebook. Valoarea investitiilor a fost estimata la 530 de milioane de euro.
"Vom avea, in final, 8 tronsoane de cale ferata moderna in jurul Capitalei: Gara Obor - Chiajna - Gara de Vest (primul tronson), Gara de Nord/ Basarab - Gara de Vest - Progresul (al doilea tronson), Gara de Vest - Statia Vasile Milea (al treilea tronson), Gara de Nord - Chitila - Scrovistea (al patrulea tronson), Gara Obor - Branesti - Islaz (al cincilea tronson), Gara de Nord - Chiajna - Gradinari (al saselea tronson), Gara de Nord - Mogosoaia - Gradistea (al saptelea tronson) si Gara de Nord - Sabareni (al optulea tronson)", a notat primarul Capitalei.
Lucrarile de modernizare a cailor ferate includ reparatii capitale ale sinelor, reabilitarea statiilor existente si construirea de noi statii, modernizarea trecerilor la nivel, pasaje rutiere, electrificarea liniilor, precum si achizitia a 50 de trenuri electrice.
"Valoarea totala a acestor 9 proiecte este de circa 530 de milioane de euro, iar in realizarea trenului metropolitan vom colabora cu Ministerul Transporturilor, cu Consiliul Judetean Ilfov si cu primariile mai multor localitati invecinate Capitalei. E o investitie de mare anvergura, care va avea un impact pozitiv atat asupra mobilitatii in Bucuresti si Ilfov, cat si asupra calitatii mediului", a scris Nicusor Dan.