Contractul de peste 9 miliarde lei pentru constructia primei magistrale (M1) a liniei de metrou din Cluj-Napoca va fi semnat luni, pe 25 mai 2023, potrivit unui anunt al prim-ministrului Nicolae Ciuca. Asociatia castigaroare a licitatiei de proiectare si executie a fost castigata de asocierea Gulermak - Alstom Transport - Arcada Company, avand ca subcontractanti si terti firmele: Sixense Solutions, Prospect Technical Studies, Siemens Mobility, Prelchim, YDA Insaat Sanayi ve Ticaret AS, Muzeul National de Istorie a Transilvaniei, Arhimar, Teknik Muhendislik AS, Tekfen Insaat ve Tesisat AS, Tekfen Mühendislik AS, Pirotehnic OSB, Vertatel International, Like Consulting si Octagon Fundatii Speciale.
Indicatorii tehnico-economici ai proiectului au fost actualizati de Guvern la inceputul lunii octombrie 2022, de la 10,11 miliarde lei la 13,69 miliarde lei, fiind prevazuta, astfel, o crestere de 35% determinata de majorarea costurilor cu materialele de constructii si forta de munca. Valoarea contractului de proiectare si executie a fost actualizata, de asemenea, aceasta crescand de la 6,66 miliarde lei la peste 9 miliarde lei.
Finantarea proiectului se va face prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), termenul prevazut pentru finalizarea acestuia fiind in august 2026.
Magistala I de metrou Cluj este o linie de metrou usor, cu lungimea de 21,03 km, cu 19 statii subterane si un depou suprateran, in tehnologie „rail” sina de cale ferata, cu o capacitate transport nominala/ maxima la interval de 90 de secunde de 15.200/ 21.600 pasageri/ ora si sens (40 trenuri/ ora si sens).