Proiecte de infrastructura in valoare totala de doua miliarde euro sunt in implementare in zona Braila - Galati, potrivit prim-ministrului Ludovic Orban. Investitiile, ce vizeaza constructia Podului peste Dunare de la Braila, extinderea retelei de drumuri, dar si a celei de transport navigabil, vor asigura, dupa finalizare, conectivitatea zonei Braila-Galati atat cu intreaga tara, cat si cu Europa si nu numai.
Cel mai mare proiect ce se afla in executie in zona vizeaza constructia Podului peste Dunare de la Braila, investitie ce depaseste 500 de milioane de euro. Potrivit autoritatilor, constructia noului pod are un progres fizic de aproape 20%.
"Va fi, ca lungime, al treilea pod din Europa, cu o lungime de aproape 2 km. (...) Lucrarile progreseaza la constructia pilonilor. Se apropie de cota tablierului. Sunt la 27 de metri, am inteles, fata de o cota a tablierului care este la 39. De asemenea, pregatim inceperea lucrarilor la infrastructura de legatura. Stiti foarte bine ca sunt 23, daca nu ma insel, 23 de km de drumuri care conecteaza podul de la Braila de axele principale de transport rutier", a declarat primul-ministru Ludovic Orban, cu prilejul unei vizite pe santierul podului.
SA&PE, UMB Spedition si Tehnostrade vor construi drumul expres Braila-Galati
Asocierea formata din companiile SA&PE Construct, UMB Spedition si Tehnostrade a fost declarata castigatoarea licitatiei de atribuire a lucrarilor pentru constructia drumului expres Braila-Galati. Oferta castigatoare are o valoare de 371,4 milioane de lei. In cazul in care procedura nu va fi contestata, in luna octombrie poate fi semnat contractul.
"A fost finalizata procedura de licitatie si a fost declarat castigatorul licitatiei pentru realizarea drumului expres Braila-Galati. Castigatorul licitatiei este UMB Spedition, care este compania cu care s-a semnat si contractul de constructie a centurii Galatiului. Este un constructor serios, a fost selectat pentru ca a avut cea mai buna oferta tehnica si cel mai bun pret. Odata cu semnarea contractului, asteptam cele 10 zile - termenul de depunere a contestatiilor. Nadajduim ca nu vor fi depuse contestatii, pentru ca selectia este foarte clara. Am respectat intru totul legea. Dupa expirarea termenului, se va semna contractul si va incepe proiectarea, care dureaza 12 luni, iar executia este prevazuta sa dureze 24 de luni. Sunt convins, cunoscand constructorul, ca si fazele de proiectare si executie efectiva vor dura mai putin", a declarat prim-ministrul Ludovic Orban, referitor la contractul de executie atribuit ieri.
Obiectul contractului il reprezinta construirea a 11 km de drum expres, la doua benzi pe fiecare sens de circulatie si include executia a trei poduri, a unui pasaj si a doua viaducte.
Durata de implementare include 10 luni pentru proiectare, 24 de luni pentru executie si 120 de luni perioada de garantie.
Contract de 705 milioane de lei pentru constructia centurii Galati
SA&PE Construct, UMB Spedition si Tehnostrade vor construi si soseaua de centura a municipiului Galati. Contractul de executie a fost semnat ieri intre CNAIR si reprezentantii asocierii de antreprenori. Valoarea contractului este de 705,28 milioane de lei (fara TVA), traseul centurii ocolitoare urmand a avea o lungime de 33,6 km.
Durata de implementare a proiectului include 12 luni pentru proiectare, 42 de luni pentru executia lucrarilor si o perioada de garantie de 120 de luni. Pe traseul variantei de ocolire vor fi amenajate doua noduri rutiere la intersectia cu drumuri nationale, respectiv nodul rutier Traian, la desprinderea variantei de ocolire din DN 25 si nodul rutier Vanatori, la intersectia viitoarei centuri cu DN 26. Pe traseu s-au mai prevazut 34 de lucrari de poduri, pasaje si viaducte.
Finantarea proiectului va fi sustinuta cu fonduri europene nerambursabile.
Reteaua de drumuri a arealului metropolitan Braila-Galati, in dezvoltare
Drumul expres Braila - Galati este parte dintr-un ansamblu de drumuri expres care au ca obiectiv asigurarea conectivitatii arealului metropolitan Braila - Galati. Astfel, in regiune urmeaza sa mai fie construite drumul expres Braila - Tulcea, care va trece peste pod si va fi continuat cu drumul expres Tulcea - Constanta. "Rostul acestor drumuri expres este acela de a asigura legatura cu Coridorul 4 Paneuropean de transport si cu Portul Constanta a zonei Galati - Braila", a precizat primul ministru.
Tot in zona metropolitana, vor mai fi construite alte doua drumuri expres, care vor face legatura dintre Braila si Focsani, respectiv dintre Braila si Buzau. "Ambele drumuri au ca obiectiv conectarea de Coridorul 9 Paneuropean, coridor pe care se afla in pregatire constructia autostrazii - sau a drumului expres, in functie de cum va iesi din documentatia tehnico-economica - autostrada A7. Legatura cu A7, care face legatura, la estul Uniunii Europene, intre sud si nord, va permite o mult mai buna conectivitate a Galatiului, Brailei cu aceasta axa de transport si cu partea de nord-est a Europei", a explicat Ludovic Orban.
Un alt proiect ce va fi realizat in zona vizeaza constructia centurii ocolitoare a orasului Tecuci. "Suntem in procedura de licitatie si avem termen de depunere a ofertelor luna octombrie. Odata cu depunerea ofertelor, sunt convins ca procesul de evaluare va trece foarte rapid si pana la sfarsitul acestui an sa avem contractul de executie, restul de executie pentru Varianta de Ocolire Tecuci. In acest sens, am adoptat saptamana trecuta hotararea de guvern privind realizarea exproprierilor pentru acest obiectiv de investitii. Asadar, sunt, in total, noua proiecte, care vor conecta zona la coridoarele principale de transport, la Autostrada A7 la Coridorul 4, Constanta - Nadlac", a precizat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
Nu in ultimul rand, exista un alt proiect, drumul expres Tisita - Albita, in apropiere de Galati, investitie care este in etapa de pregatire a documentatiilor tehnico-economice.
Investitii de 57 milioane de euro in modernizarea platformei multimodale Galati
Ieri, a avut loc semnarea contractului de finantare pentru executia celei de-a doua etape a de executie a Platformei Multimodale Galati, ce prevede modernizarea infrastructurii rutiere din zona acestui obiectiv. "Concret, este vorba despre modernizarea sectorului rutier, 2.284 de metri liniari, respectiv despre modernizarea caii ferate repozitionate, 390 de metri liniari. Contractul pentru finantarea acestui obiectiv, etapa II, are o valoare de 47 milioane de lei", a precizat prim-ministrul Ludovic Orban, prezent ieri la semnarea acestui contract.
Tot in cadrul acestui proiect, in urma cu cateva zile, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor (MTIC) a semnat si contractul de finantare pentru Etapa a III-a a investitiei, depus de Port Bazinul Nou SA, in calitate de beneficiar. Proiectul are o valoare totala de 228,88 milioane de lei (47 milioane de euro), inclusiv TVA, din care suma eligibila, finantata prin POIM 2014-2020, este de 92,74 milioane de lei.
Proiectul prevede modernizarea, extinderea si dotarea platformei multimodale Galati la o capacitate de manipulare de 150.000 TEU/ an, obiectiv ce se va realiza prin constructia a 115.480 mp de platforma multimodala de manipulare si depozitare, modernizarea a cinci linii de cale ferata, montarea unui portainer utilizat pentru operatiuni de incarcare/ descarcare nave, montarea unui transtainer pentru operatiuni de incarcare/ descarcare in terminalul de cale ferata al platformei multimodale, achizitia a patru stivuitoare cu brat telescopic si a altor utilaje specifice, precum si realizarea unui sistem de operare pentru gestonarea containerelor TOS. Perioada de implementare a proiectului este de 29 de luni, respectiv in perioada august 2020 - decembrie 2022.
In total, investitiile in etapele a doua si a treia ale acestui proiect cumuleaza 276 milioane de lei (57 de milioane de euro).