In aceasta perioada, pe santierul viitoarei autostrazi Sibiu-Pitesti se executa lucrari de foraje pe prima sectiune a drumului, cuprinsa intre Sibiu si Boita (15 km) si la nivelul sectiunii a cincea, dintre Pitesti si Curtea de Arges (30 km). Lucrarile au fost verificate la finele lunii aprilie 2016 de o delegatie formata din ministrul Transporturilor, Dan Costescu, impreuna cu o echipa de specialisti din cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). La executia lucrarilor sunt mobilizate patru echipe la forajele geotehnice cu echipament semimecanizat si trei echipe la forajele geotehnice cu echipament mecanizat. Pana la finele lunii aprilie a.c., au fost realizate 81 de foraje din 200 estimate pe prima sectiunie (Sibiu - Boita) si alte 95 din cele 349 estimate pe sectiunea a cincea (Pitesti - Curtea de Arges).
Conform datelor Ministerului Transporturilor (MT), finalizarea forajelor, efectuarea testelor de laborator si intocmirea studiului geotehnic pe Sectiunile 1 si 5 au termenul de finalizare stabilit in luna iulie 2016. Dupa executia forajelor si sondajelor pe fiecare sectiune in parte se vor face analize de laborator pentru intocmirea studiului geotehnic. Studiile geotehnice si de trafic, hidrologic, topografic, arheologic, de impact asupra mediului, precum si analiza cost - beneficiu vor sta la baza intocmirii studiului de fezabilitate. "Avem nevoie de o viteza mai mare, fara a renunta insa la calitatea prelevarilor si a forajelor", a declarat Dan Costescu, care a verificat stadiul realizarii studiilor de teren, precum si avansarea investigatiilor geotehnice necesare intocmirii studiului de fezabilitate al autostrazii Sibiu-Pitesti.
CNADNR va proiecta in regie proprie si va monitoriza contractul de revizuire a studiului de fezabilitate pentru constructia autostrazii Sibiu-Pitesti, ce va avea o lungime de aproximativ 116 km si va necesita investitii totale de peste doua miliarde euro.